????زنده| ۴ زن و کودک در هنگام تهیه آب در نیک‌شهر جان دادند

 

 


۴ زن و کودک در هنگام تهیه آب در نیکشهر جان دادند

چهارنفر در نیکشهر براثر غرق شدن در گودال آب جان خود را ازدست دادند. مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی ایرانشهر در تشریح جزییات این خبر گفت: دو نفر از زنان روستای زیردان به همراه دو کودک برای برداشت آب شرب به برکه ای در این منطقه می روند.

Risultati immagini per ‫ناصح گفت: «چهار نفر دختر در روستای زیردان به دلیل غرق شدن در گل و لای گودال آب جان خود را از دست دادند.»‬‎

ناصح افزود: دراین حین دو کودک در گودال گرفتار می شوند و دو نفر از زنان نیز برای نجات دو کودک شتافتند که هر ۴ نفر به علت گل و لای بودن منطقه جان باختند.
وی گفت: مرکز فوریت های با تماس تلفنی مردم این منطقه به محل حادثه اعزام شدند که عملیات احیای این چهارتن موفقیت آمیز نبود./ خبرگزاری صدا و سیما

مدیرکل حفاظت از محیط ‌زیست: امکانات قدیمی موجب مرگ ۴ فعال محیط ریست مریوانی شد

مدیرکل حفاظت از محیط ‌یست استان کردستان گفت: آتش‌سوزی مریوان در نوع خود بسیار وسیع و گسترده بوده و علت قربانی شدن ۴ نفر در آتش‌سوزی‌ها نتیجه استفاده از امکانات قدیمی و تکیه بر نیروی انسانی برای انجام اطفاء حریق است.

فریبا رضایی امروز(۶شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: آتش‌سوزی مریوان در نوع خود بزرگترین آتش‌سوزی در دهه اخیر بوده است و متأسفانه تعداد ۲ نفر از نیروهای جنگلبانی و ۲ نفر از فعالین محیط‌زیستی در این حادثه جان باختند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان کردستان با تأکید بر استفاده به موقع از بالگرد آبپاش تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی جای سئوال دارد که چرا هنوز دسترسی به بالگرد آبپاش به خصوص در مواقع طلایی حریق وجود ندارد که این امر می‌تواند نقش مهمی را در خاموش کردن آتش داشته باشد./ایسنا


زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ مرز جمهوری آذربایجان و اردبیل را لرزاند

 



روسیه ۱۳ کشتی جنگی جدید به سوریه فرستاد

در پاسخ به تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه و آنچه مسکو آن را آماده سازی برای حمله احتمالی به نیروهای سوری خوانده، روسیه بیش از ۱۳ کشتی جنگی خود را راهی سوریه کرد.

ناو روسیه

به نوشته روزنامه هاآرتص، خبرگزاری‌های روسی به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گزارش دادند که ناوشکن USS Ross نیروی دریایی آمریکا که مجهز به موشک‌های هدایت شونده است، به همراه ۲۸ موشک کروز تام‌هواک که قادر است هر هدفی را در سوریه نابود کند، ۲۵ اوت سال جاری میلادی (سوم شهریور) وارد آب‌های مدیترانه شده است.

براساس آمار به دست آمده از عبور و مرور کشتی ها از تنگه بسفر، همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و سوریه تاکنون ۱۳ ناو روسی از تنگه بسفر به سمت سوریه حرکت کرده‌اند.

استقرار این ناوگان روسیه در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده در آستانه درگیری‌ها در ادلب به ارتش سوریه حمله می‌کند./ایسنا


عذرخواهی روزنامه شرق از مهران مدیری

عذرخواهی روزنامه شرق از مهران مدیری: او هیچ بدهی‌ای به موسسه ثامن‌الحجج ندارد/ هدیه‌ای هم دریافت نکرده است.


لغو ۵ اعزام فدراسیون کشتی بدلیل حذف ارز مبادله‌ای



نمایندگان از پاسخ‌های رییس‌جمهور قانع نشدند

حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران امروز برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان به مجلس فراخوانده شد. از بین ۴ سوال اساسی پرسیده شده نمایندگان فقط پاسخ یک سوال را قانع‌کننده یافتند.

خلاصه جواب‌های روحانی به پنج ایراد و سوال نمایندگان منتقد دولت بدین شرح است:

قاچاق کالا
«مبارزه با قاچاق کالا یک کار فراقوه‌ای است. هم قوه‌قضاییه و هم پلیس در این مبارزه سهیم‌اند. بخش بزرگی از مرزهای دریایی و شرقی و غربی مملکت هم برای مبارزه با قاچاق دست سپاه است.
▫️در ضمن دولت، ۲۵میلیارد قاچاق در سال ۱۳۹۲را در چهارسال‌ونیم به ۱۲.۵میلیارددلار کاهش داده.»
نمایندگان در‌این‌باره قانع نشدند.

رفع‌نشدن تحریم‌های بانکی پس‌از برجام
«پس‌از برجام، ما با ۲۷۸ بانک‌ و شرکت‌های مختلف ارتباط گرفتیم.
برای حل مشکلات بانکی‌مان با جهان هم ما چهار لایحه درباره FATF دادیم که کامل نشده.»
نمایندگان درباره این پاسخ قانع شدند.

در زمینه رکود اقتصادی و بیکاری
«اشتغال خالص در آغاز دولت من هزار نفر بوده. ولی حالا اشتغال خالص دولت ما طبق آمار مرکز آمار و بانک مرکزی، دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر است.
برای اولین بار در بهار ۹۷ بیش از داوطلب کار، کار ایجاد کردیم؛ ۷۱۱ هزار نفر جویای کار بودند، ۷۵۶ هزار کار ایجاد شده.»
نمایندگان درباره پاسخ به دو پرسش از بیکاری و رکود قانع نشدند.

سیاست ارزی

« در بالا و پایین‌شدن شدید قیمت ارز، اثر مسائل روانی سیاسی و سیاست خارجی بیشتر بوده تا مسائل اقتصادی.
دولت بعد و قبل تحریم امریکا تصمیمات ارزی متقاوتی گرفت و نتیجه تصمیمات هم اجماع اقتصاددانان بود.
اگر به مسافر ارز دولتی ندهیم می رود از کوچه و پس کوچه ارز می‌خرد که بر تمام اقتصاد تاثیر می گذاشت.»
درباره این پاسخ‌ها نمایندگان قانع نشدند.

در پی قانع نشدن نمایندگان، سوالات مطرح شده به قوه‌قضاییه ارجاع خواهد شد و پس از آن نتایج بررسی قوه‌قضاییه بار دیگر به مجلس ارجاع می‌شود و مجلس در این باره تصمیم‌گیری می‌کند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »