تعیین ضرب الاجل جمهوری اسلامی برای اروپا

زیتون– عباس عراقچی٬ معاون وزیر امور خارجه٬ روزگذشته (سه‌شنبه) خبر از تعیین ضرب‌العجل جمهوری اسلامی برای اروپا داد.

او در برنامه‌ای در شبکه چهار جمهوری اسلامی گفت که تهران به کشورهای اروپایی‌ تا ۱۴ آبان مهلت داده است تا راه‌حل عملی برای خرید نفت و تجارت با ایران ارائه کنند.

به گفته معاون وزیر امور خارجه مهمترین خواست ایران از اروپا «تضمین فروش نفت» ایران است.

عراقچی در ادامه توضیح داد که پیش از تاریخ ۱۴ آبان باید مسیرهای فروش نفت به اروپا مشخص شده باشد. همچنین جمهوری اسلامی خواستار آن است که تا پیش از این تاریخ سیستم‌های مالی و کانال‌های بانکی کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران باید ایجاد شده باشد.

عباس عراقچی اضافه کرد: «آنها می‌دانند اگر این را تامین نکنند و اگر راهش را پیدا نکنند ما در برجام نخواهیم ماند. اگر تا ۱۴ آبان نتوانند کاری انجام بدهند فایده‌ای ندارد.»

او در عین حال تایید کرد که کشورهای اروپایی هنوز راهکارهای «عملیاتی و عینی» برای مقابله با تحریم‌های آمریکا ارائه نکرده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی روز هفتم شهریور ضمن تاکید بر «منتفی بودن هر گونه مذاکره با آمریکایی‌ها» اعلام کرده بود که دولت حسن روحانی نباید در زمینه برجام و اقتصاد به اروپایی‌ها امید داشته باشد.

مقامات جمهوری اسلامی خرید نفت و مبادلات بانکی را مهم‌ترین انتظارات ایران از اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند. با این حال خرید روزانه نفت اروپا از ایران که در ماه مارس حدود ۷۴۰ هزار بشکه بود، در ماه اوت به ۳۸۷ هزار بشکه افت پیدا کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »