زانیار و لقمان مرادی اعدام شدند

زیتون– خبرگزاری فارس٬ وابسته به سپاه پاسداران٬ خبر اعدام زانیار و لقمان مرادی را منتشر کرد.

شب گذشته صالح نیکبخت وکیل لقمان و زانیار مرادی خبر داد که در پی تماس تلفنی از زندان مطلع شده است که «حکم این دو زندانی سیاسی تا پیش از طلوع آفتاب اجرا می شود و ساعت چهارصبح خانواده آنها را برای ملاقات به زندان فراخوانده شده‌اند.»

زانیار و لقمان مرادی از ۱۱ مرداد ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان در استان کردستان بازداشت شدند. به گفته این دو، آنها به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج (وزارت اطلاعات)، برای اخذ اعترافات «تحت فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند.

این دو زندانی پس‎از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا  به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یک گروه معاند و قتل فرزند امام جمعه مریوان» به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

این حکم  ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

صبح امروز یک زندانی سیاسی دیگر نیز اعدام شد.

رامین حسین‌پناهی٬ دیگر زندانی سیاسی٬ نیز صبح امروز اعدام شد.

امجد حسین‌پناهی٬ برادر او٬ این خبر را تایید کرد.

رامین حسین پناهی، زندانی اهل استان کردستان ایران، به اتهام «عضویت در حزب کومله» در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد.

او که از تیرماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد، پیشتر به قاضی دادگاه گفته بود که در زندان تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.
رامین حسین پناهی ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی محاکمه شده‌است، وکیل او خبر داد «اتهامات موکلم، بغی است و عضویت در کومله که به اعدام با طناب دار محکوم شده‌ است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »