اعلام آمادگی ترامپ برای دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای

زیتون– مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا٬ در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس گفت که «رهبر واقعی ایران آیت الله خامنه‌ای است و دونالد ترامپ آمادگی دیدار با او را دارد.»

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا آماده دیدار با مقام‌های ایرانی در نیویورک است.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه آیت‌الله خامنه‌ای «صحنه‌گردان واقعی ایران» است٬ ادامه داد: «ترامپ حاضر به ملاقات با روحانی است.» اما در عین حال افزود: «به گمان آنها رهبر واقعی ایران آیت الله خامنه‌ای است و آقای ترامپ آمادگی دیدار با او را هم دارد.»

دونالد ترامپ همزمان با خروج از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهان با ایران، برای مذاکرات دوباره ابراز آمادگی کرده است. اما رهبر جمهوری اسلامی و رییس جمهوری در موضعگیری‌های عمومی خود از دعوت او به مذاکره استقبال نکرده‌اند.

حسن روحانی، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود، گفته است که موضع آقای ترامپ برای مذاکره «صادقانه» نیست.

دونالد ترامپ که آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران، برجام، خارج کرده و تحریم‌ها مربوطه را علیه ایران بازگردانده است، در هفته‌های اخیر برای مذاکره با جمهوری اسلامی، حتی بدون پیش‌شرط، اعلام آمادگی کرده است.

رییس جمهوری آمریکا دوم مردادماه گفته بود:«ما آماده‌ایم که به یک توافق واقعی برسیم. نه آنچه در دولت قبلی شکل گرفت و یک فاجعه بود.»

پیشنهاد دونالد ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران جهت یافتن جایگزینی برای برجام، با مخالفت اکثر مقامات جمهوری اسلامی مواجه شد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ مذاکره با آمریکا را «ممنوع» کرد و فرمانده سپاه پاسداران هم گفت که ایران نه با دونالد ترامپ و نه با روسای جمهوری بعدی آمریکا وارد مذاکره نخواهد شد.

حسن روحانی نیز در واکنش گفته بود، جمهوری اسلامی با «همه دنیا» در حال «تعامل و مذاکره» است و آمریکایی‌ها نیز خود «شرایط مذاکره» با تهران را از بین برده‌اند.

برخی از نمایندگان مجلس ایران از جمله علی مطهری٬ نایب رییس نیز با مذاکره مجدد ایران و آمریکا مخالفت کردند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »