نرخ دلار به بیش از ۱۶ هزار تومان رسید

زیتون– در پی بالا رفتن نرخ برابری دلار با بیش از ۱۶ هزار تومان٬ صرافان از معامله ارزی خودداری کردند.

صبح امروز ایسنا خبر داد که نرخ دلار در روز دوشنبه به ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسید و سکه چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان معامله شده است.

اما تا پایان روز کاری بهای دلار آمریکا به ۱۶ هزار تومان و یورو نیز با حدود هزار تومان افزایش به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

همچنین هر پوند انگلیس نیز از مرز ۲۰ هزار تومان گذشت.

همزمان متوسط نرخ‌ اعلام شده دلار آمریکا در سامانه نظارت ارز (سنا) در معاملات امروز(تا ساعت سه بعدازظهر بوقت تهران) ۱۴۳۰۰ تومان بوده است.

این رقم معاملات ثبت شده توسط صرافی‌های مجاز را در بر می‌گیرد و شامل معاملات حواله‌های ارزی در سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) است.

از زمان خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت امسال، ارزش پول ملی ایران بیش از دو برابر کاهش یافته است.

آمریکا دور اول تحریم‌های معلق شده خود علیه ایران را از روز ۱۵ مرداد بازگرداند و اعلام کرده که در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »