تحریم‌ها از ۱۳ آبان به قوت اجرا می‌شود

حمله ترامپ به ایران در جلسه شورای امنیت

زیتون– جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به ریاست دونالد ترامپ، رییسی جمهور آمریکا آغاز شد.

موضوع این جلسه حفظ صلح و مبارزه با گسترش تسیلحات کشتار جمعی تعیین شده اما رییس جمهوری آمریکا پیشتر تاکید کرده بود که در این جلسه تمرکز بر موضوع ایران خواهد بود.

دوناد ترامپ در سخنرانی افتتاحیه جلسه شورای امنیت حکومت ایران را به صدور خشونت و هرج و مرج متهم کرد.

او ایران را متهم کرد که در پی سلاح‌ هسته‌ای و به دنبال هرج و مرج در منطقه است و مدعی شد که تهران از منابع مالی حاصل از برجام برای گسترش تروریسم استفاده کرده است.

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته نیز در نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک رژیم ایران را «دیکتاتوری فاسد» توصیف کرد و گفت: «نمی‌توانیم اجازه دهیم بزرگترین حامی تروریسم جهانی بزرگترین سلاح جهان را داشته باشد و از تمام کشورها می‌خواهیم آن را منزوی کنند.»

به گفته او ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است و به گروه‌های تروریستی در کشورهای همسایه سلاح و پول می‌فرستد و برای همین است که آمریکا از برجام خارج شد تا منابع مالی رژیم جمهوری اسلامی را قطع کند.

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه از ۱۳ آبان تمام تحریم‌های آمریکا مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران عملیاتی خواهد شد و تحریم‌ها با قوت کامل از ۱۳ آبان اجرایی می‌شود گفت: «بعد از آن آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعمال می‌کند. تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگری تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند.»

او با تاکید بر این که رژیم ایران، به همراه روسیه، چشم به جنایت‌های رژیم سوریه در استفاده از سلاح‌های شیمیایی بسته است، در عین حال از تلاش روسیه، ایران و ترکیه برای آن که در ادلب سوریه جنایتی صورت نگیرد تقدیر کرد و گفت امیدواریم این خویشتنداری ادامه یابد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تحریم‌ها از ۱۳ آبان به قوت اجرا می‌شود

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »