بازداشت عضو شورای شهر شیراز به دلیل پیگیری وضع زندانیان بهایی

زیتون– مهدی حاجتی٬ عضو شورای شهر شیراز عصر امروز (پنجشنبه) بازداشت شد.

یکی از اعضای شورای شهر شیراز به خبرگزاری دولت٬ ایرنا٬ خبر داد که مهدی حاجتی به اتهام «اقدام علیه نظام» از طریق حمایت از «فرقه ضاله بهائیت» عصر امروز بازداشت شده است.

مهدی حاجاتی پیشتر در حساب کاربری‌اش در توییتر از تلاش‌هایش برای آزادی دو نفر از پیروان آیین بهائیت که اخیرا بازداشت شده بودند٬ خبر داده بود.

ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر تا روز دوشنبه ۲۶ شهریور، شش شهروند بهائی در شیراز به نام‌های سودابه حقیقت، نوید بازماندگان، بهاره قادری، الهه سمیع‌زاده، احسان محبوب راه‌وفا و نورا پورمرادیان بازداشت شدند.

این شهروندان بهایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده اند. هنوز از علت دستگیری این شش نفر اطلاعی در دست نیست.

در سالهای اخیر برخوردهای امنیتی، قضایی با بهائیان و آزار این شهروندان به شکل های مختلف از جمله محرومیت از حق تحصیل و کار، به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »