واکنش بازار به تصویب CFT ٬ نرخ ارز در سراشیبی

زیتون– با تصویب لایحه پیوستن اییران به «کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» (سی‌تی‌اف) نرخ ارز باز هم کاهش یافت.

نمایندگان مجلس در نوبت صبح امروز (یکشنبه) با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) موافقت کردند.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسه علنی صبح امروز مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر با آن موافقت کردند.

قیمت دلار آمریکا به نسبت صبح امروز با پانصد تومان کاهش به قیمت ۱۳ هزار تومان رسید. یورو با ششصد تومان کاهش با ۱۵هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه نیز با دویست و پنجاه هزار تومان کاهش به سه میلیون و هفت صد هزار تومان رسید.

برابری نرخ ارزهای خارجی و ریال ایران از آغاز ماه جاری روندی معکوس به خود گرفت و پس از حدود شش ماه صعود٬ روندی نزولی پیدا کرد.

سوم مهرماه و همزمان با پایان سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل٬ نرخ هر دلار آمریکا به بیش از ۱۷ هزار تومان رسیده بود.

از زمان خروج آمریکا از برجام در روز ۱۸ اردیبهشت امسال، ارزش پول ملی ایران بیش از دو برابر کاهش یافته است.

آمریکا دور اول تحریم‌های معلق شده خود علیه ایران را از روز ۱۵ مرداد بازگرداند و اعلام کرده که در مرحله بعدی تحریم‌ها که روز ۱۳ آبان آغاز می‌شود، تلاش می‌کند فروش نفت ایران را به صفر برساند.

از دیدگاه برخی تحلیل‌گران تحریم فروش نفت و تحریم‌های بانکی مهم‌ترین تحریم‌ها علیه ایران خواهد بود، موضوعی که برخی از مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »