مهدی حاجتی به قید وثیقه آزاد شد

زیتون– مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز که پس از دفاع از حقوق شهروندان بهایی بازداشت شده بود امروز (یکشنبه) به قید وثیقه آزاد شد.

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر شیراز در پی توئیت روز سوم مهرماه بازداشت شد.

هفتم مهرماه خبر صدور قرار وثیفه برای مهدی حاجتی منتشر شده بود٬ هرچند که یک روز بعد تکذیب شد.

یکی از اعضای شورای شهر شیراز به خبرگزاری دولت٬ ایرنا٬ خبر داد که مهدی حاجتی به اتهام «اقدام علیه نظام» از طریق حمایت از «فرقه ضاله بهائیت» عصر امروز بازداشت شده است.

مهدی حاجاتی پیشتر در حساب کاربری‌اش در توییتر از تلاش‌هایش برای آزادی دو نفر از پیروان آیین بهائیت که اخیرا بازداشت شده بودند٬ خبر داده بود.

ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای اخیر تا روز دوشنبه ۲۶ شهریور، شش شهروند بهائی در شیراز به نام‌های سودابه حقیقت، نوید بازماندگان، بهاره قادری، الهه سمیع‌زاده، احسان محبوب راه‌وفا و نورا پورمرادیان بازداشت شدند.

این شهروندان بهایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده اند. هنوز از علت دستگیری این شش نفر اطلاعی در دست نیست.

در سالهای اخیر برخوردهای امنیتی، قضایی با بهائیان و آزار این شهروندان به شکل های مختلف از جمله محرومیت از حق تحصیل و کار، به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »