تجمع اعتراضی دانشجویان همزمان با سخنرانی رییس جمهوری

زیتون– همزمان با سخنرانی حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ به مناسبت آغاز سال تحصیلی در ایران٬ دانشجویان در اعتراض تجمع کردند.

تجمع اعتراضی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در مقابل محل سخنرانی رییس‌جمهور در دانشکده فنی تهران صورت گرفت.

دانشجویان در اعتراض به نداشتن تریبون و عدم حضور تشکل‌های دانشجویی در جلسه سخنرانی رییس جمهوری و برگزاری جلسه پشت درهای بسته تجمع کردند.

دانشجویان معترض با شعارهایی نظیر «صدامون رو بریدند با رای مون پز می‌دن»، «روحانی بشنو صدای ملت»، «واعظی استعفا استعفا» و «وزیر بی‌کفایت استعفا استعفا» نسبت به عملکرد دولت دوازدهم اعتراض کردند.

همچنین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در واکنش به سخنرانی رییس‌جمهوری٬ پشت درهای بسته٬ بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «امروز دانشگاه در حالی برای ششمین بار در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به استقبال آغاز سال تحصیلی می‌رود که سایه فضای امنیتی ، همچنان مصونیت حیثیت، جان، حقوق، شغل و تحصیل دانشجویان و دانشگاهیان را از تعرض عاملان و آمران خارج از دانشگاه، مخدوش ساخته و استقلال علمی و عملی نهاد دانشگاه، با اعمال بورسیه‌های خارج از ضابطه، اجرای دستوری پروژه هایی همچون اسلامی‌سازی علوم انسانی و سیاست زدایی از فضای دانشجویی از آن سلب شده است.»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کردند که رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه ودر تمام زمینه ها از جمله امکان ورود به دانشگاه و حق دسترسی به وسائل اموزش عالی رایگان تا سرحد شکوفایی کشور، با تداوم و گسترش سهمیه های مختلف جنسیتی، منطقه ای، گروهی و مختص به اقشار خاص و ادامه یافتن جذب بی رویه دانشجو از طریق پردیس‌های پولی و غیرانتفاعی، به فراموشی سپرده شده است.

به نوشته دانشجویان خاموش کردن صدای منتقدان در فضای آموزش عالی دانشگاه را از مبدا همه تحولات به مامن دولت برای اهدافش تبدیل کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «در فضای عمومی کشور نیز، “بهبود معیشت مردم” که از شعار های اصلی دولت کنونی در زمان انتخابات بود، گویی با بن‌بست های بسیار جدی رو به رو شده است.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »