عواقب برگزاری تجمع در فیضیه قم٬ فرمانده سپاه این استان تغییر کرد

زیتون– نزدیک دو ماه پس از مراسم اعتراض طلاب مدرسه فیضیه، فرمانده سپاه استان قم تغییر کرد.

پیشتر فرمانده تیپ مستقل ۸۳ امام صادق قم نیز، که مختص طلاب سپاهی است، عوض شده بود.

خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر داد که امروز (یکشنبه) مراسم معارفه محمدتقی شاه‌چراغی فرمانده جدید سپاه قم، با حضور غلامرضا احمدی فرمانده سابق سپاه این استان، حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مقام های محلی برگزار شد.

سرتیپ شاهچراغی، فرمانده جدید سپاه علی بن ابی طالب قم، از ۲۷ آذر ماه گذشته تا ۱۹ مهر امسال فرماندهی سپاه سیدالشهداء، یکی از دو سپاه استانی تهران را بر عهده داشت و پیش از آن، فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان بود.

پیش از او نیز حسین طیبی‌فر فرمانده تیپ امام صادق٬ از سمت خود برکنار شده بود.

حسین طیبی‌فر٬ فرمانده سابق تیپ امام صادق٬ یکی از دو سخنران تجمع جنجالی در حوزه علمیه قم در روز ۲۵ مرداد بود.

در تجمعی که روز پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد، در اعتراض به «فساد اقتصادی» در قم برگزار شد، شماری از حاضران شعارهای ضددولتی سردادند و نوشته‌هایی تهدیدآمیز علیه حسن روحانی در دست داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این تجمع با موضوع «مطالبه عدالت اقتصادی» در مدرسه فیضیه قم برگزار شد و حاضران ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادی کشور، شعارهایی درباره «مجازات مفسدان اقتصادی» سردادند.

وب‌سایت «شفقنا» که خبرهای حوزه علمیه قم را پوشش می‌دهد، تصاویری از این تجمع را منتشر کرده که از جمله حسین طیبی‌فر، فرمانده تیپ ویژه حوزویان موسوم به «تیپ امام صادق»، و حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حال سخنرانی برای حاضران هستند.

 

در تصاویر «شفقنا» همچنین شعارهای مکتوب حاضران دیده می‌شود که از جمله آنها می‌توان به «چهار سال زمان کمی نیست»، «شش سال مذاکره جواب نداد»، «برجامیان برگردید/مطیع رهبر گردید» و «جرثومه‌های فساد باید به اشد مجازات برسند» اشاره کرد.

در همین حال تصویر یک شعارنوشته در این مراسم که تلویحا حسن روحانی را به سرنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی تهدید می‌کند در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای یافت.

برگزاری این تجمع موجب اعتراضات فراوان از جمله اعتراض نایب رییس مجلس٬ وزیر کشور و فرماندار شهر قم شد.

۱۹ شهریورماه روزنامه جوان خبر از بازداشت پنج طلبه‌ای را داد که در تجمع مدرسه فیضیه قم٬ رییس جمهوری را تهدید کرده بودند.

دادسرای ویژه روحانیت قم٬ ۲۲ شهریورماه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۵ نفر از افراد مرتبط با تجمع اعتراضی مدرسه فیضیه قم از طریق تماس تلفنی به دادسرا احضار و از آنان تحقیقات بعمل آمد.

بر اساس این اطلاعیه٬ احضار این افراد به دنبال شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از محدودی شرکت کنندگان تجمع اعتراضی مدرسه فیضیه، بوده است.

لعیا جنیدی٬ معاون حقوقی رییس‌ جمهوری٬ اما درباره پیگیری حقوقی ماجرای مدرسه فیضیه قم طرح شکایت نهاد رییس جمهوری در این خصوص را تکذیب کرد.

با این حال ۲۷ شهریور وحید یامین‌پور٬ از مجریان اصول‌گرای صدا و سیما خبر از دخالت ابراهیم رییس برای آزادی طلبه‌های بازداشت شده پس از تجمع مدرسه فیضیه قم داد.

ابراهیم رییسی رقیب انتخاباتی حسن روحانی٬ رییس دادگاه ویژه روحانیت است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »