عضو شورای شهر با اتهام «توهین به مقدسات» به زندان محکوم شد

زیتون– رضا مهرداد٬ عضو شورای شهر نیشابور٬ به اتهام «توهین به عزاداران حسینی» به یک سال زندان محکوم شد.

امروز (پنجشنبه) باشگاه خبرنگاران جوان٬ به نقل از یک منبع آگاه خبر داده رضا مهرداد «به یک‌سال حبس تعزیری و دو سال تعلیق از شورای شهر محکوم شده است.»

رضا مهرداد ۲۵ شهریور در یک نظر اینستاگرامی ذیل یکی از ویدیو‌های مداحی‌ محمود کریمی٬ پست کرده بود که با خشم نیرو‌های حزب‌الله در خراسان رضوی مواجه شد.

مهرداد خطاب به این مداح نوشته بود که «اگر حسین نبود. چطور این گونه مردم را تحمیق می‌کردید؟»

روز گذشته نیز دادستانی تهران به اتهامی مشابه علیه یک روزنامه نگار اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران خبر داد که علیه یکی از خبرنگاران رسانه‌های اصلاح طلب با اتهام «توهین به امام حسین» اعلام جرم کرده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران در این رابطه گفت: «علیه فردی که در یک روزنامه‌ کثیر الانتشار فعالیت رسانه‌ای می‌کرد و مطالب متعدد توهین آمیز علیه حضرت اباعبدالله (ع) منتشر کرده است اعلام جرم شده است.»

دادستان به نام خبرنگاری که علیه‌اش اعلام جرم شده٬ اشاره‌ای نکرده است اما ساعتی پس از اعلام این خبر کاربران فضای مجازی خبر دادند که این فرد پویان خوشحال٬ خبرنگار روزنامه ابتکار است.

پوپان خوشحال پیشتر مطلبی در خصوص «آسیب‌های بهداشتی احتمالی مسافران اربعین» نوشته بود.

او همچنین در این خبر از واژه «درگذشت» برای توصیف مرگ امام سوم شیعیان استفاده کرده بود٬ در حالی که شیعیان معتقد هستند این پیشوای مذهبی‌شان به «شهادت» رسیده است.

طی روزهای پس از انتشار این مطلب در روزنامه ابتکار٬ جمعی از «کاربران ارزشی» در شبکه‌های اجتماعی اقدام به فضا سازی علیه این روزنامه نگار کرده بودند.

پیش از آن نیز روزنامه نگار دیگری به اتهام مشابه٬ به زندان بلند مدت محکوم شده بود.

امیرحسین امیراسماعیلی٬ روزنامه نگار در دادگاه بدوی، به ۱۰سال حبس تعزیری، دوسال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی٬ دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شد.

امیرحسین امیراسماعیلی ۲۷ اردیبهشت ماه با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود. او که در زمان بازداشت روزنامه نگار روزنامه جهان صنعت بود، سوم اردیبهشت‌ماه امسال به علت یک توییت تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

امیرحسین امیر اسماعیلی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشته بود: «درباره علت شهادت امام رضا دو تا روایت هست که یکیش میگه ایشون با خوردن انگور مسموم شدن و دیگری میگه علتش آب انار بوده٬ پس صد در صد ایشون به آب انگور و چیپس و ماست هم علاقه داشتن٬ اونوقت علم الهدی میگه رقص و موسیقی هتک حرمت به امام رضاست! برو خالی نبند اما رضا از خودمونه بابا»

این روزنامه نگار ساعتی بعد توییتش را حذف و متنی مبنی بر عذرخواهی منتشر کرد. اما این پوزش خواهی مورد توجه قرار نگرفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. این اقدامات برای ارعاب مردم است ، غافل از اینکه به فرموده سعدی :
    چو تیره شود مرد را روزگار
    همه آن کند کش نیاید به کار
    حتی تن دادن به مذاکره با شیطان بزرگ و خارج شدن سپاه از مخابرات !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »