زیتون- سیداحمد علمالهدی در صفحه اینستاگرام خود به این پرسش که بدحجابی بدتر است یا اختلاس؟ پاسخ داده است.
آیتالله علمالهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود در مهدیه مشهد در مورد علت تأکیدات همیشگی خود روی آسیبهای مسأله بدحجابی، گفت:« انسانی که مالِ مردم را میخورد یا حرف حرامی میزند یا نگاه حرامی میکند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف میکند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار میکند تا شیطان دیگران را منحرف سازد.»
وی افزود:« آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل ۱۰۰ نفر دیگر به کار حرام میشود، از اینرو این گناه از بدترین گناهان است.»
علمالهدی اسفند ماه سال ۱۳۹۱ نیز با انتقاد از ورزشهای «تبرجی» زنان مقابل مردان گفته بود اینکه «دختر بیاید مقابل چشم مرد نامحرم، موتور سوار شود و با آن لباس و اندام تک چرخ بزند، معصیت خداست.»
وی تیر ماه سال گذشته هم خواسته بود با زنان آرایش کرده و «خودنما» با عطوفت برخورد نشود و گفته بود که «نوازندگی زن بیحجاب از بدترین منکرات است و ارزشهای دینی را از بین میبرد.»
همچنین او در نماز جمعه امروز مشهد به اپلیکیشن پیام رسان تلگرام تاخت و گفت:« امروز طبق اعلام مدیر نرم افزار پیام رسان تلگرام ۲۲ میلیون ایرانی از آن استفاده میکنند، نرم افزاری که مدیریت و اجرای آن در دست دشمن است و در آن کانال هایی وجود دارد که رسما به پیغمبر(ص) و ائمه اطهار فحاشی میشود.»
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه نابهکارترین توطئههای دشمن در فضای انتخابات از طریق تلگرام به وجود آمد، تصریح کرد:« در زمان انتخابات محتوای مجرمانه کانالهای تلگرام مفاسد بسیاری را به وجود آورد و بزرگان نظام ما را با انواع دروغها مورد تهمت و افترا قرار داد.»
یک پاسخ
« انسانی که مالِ مردم را میخورد یا حرف حرامی میزند یا نگاه حرامی میکند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف میکند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار میکند تا شیطان دیگران را منحرف سازد.»
در حرام بودن مال مردم خوردن به قول علما “فقیه تردد” . تازه راههای زیادی هم وجود دارد که شبهه حرام بودن را از مالی که به دست مومن می افتد دور کند ، لاسیما که مال صاحب مشخصی هم نداشته باشد که با دستگردان حلال حلال میشود ، بی جهت نیست که دزدی از بیت المال ، که به حکم شرع باید در دست فقها باشد هم ، حد ندارد !
دیدگاهها بستهاند.