نامزدهای بازنشسته برای شهرداری تهران؛ شهرداری که استعفا نمی‌دهد

زیتون– اسامی نامزدهای پیشنهادی اعضای شورای شهر برای شهرداری تهران منتشر شد.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گزینه های نامزدی شهرداری تهران را اعلام کرد.

به گفته او هر کدام از اعضی شورای شهر٬ پنج نفر را برای نامزدی تصدی‌گری شهرداری تهران معرفی کردند.

سخنگوی شورا نام نامزدهای نهایی را طی پستی در حساب کاربری توییترش منتشر کرد.

به گفته او محسن هاشمی، علی اوسط هاشمی، تقوی نژاد، الهه کولایی، حسینی مکارم، مقدس زاده، علی ربیعی، مناف هاشمی، محسن پورسیدآقایی، معصومه ابتکار، حجت میرزایی، اردکانیان، عباس آخوندی، مصطفی سلیمی، نصرالله جهانگرد، مولاوردی، مصطفی موسوی لاری، ایرج معزی، مصطفی سالاری، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری، کشت پور، شیخ، صادق خرازی، انصاری لاری، پیروز حناچی، واعظ احمدی، خواجه نصیر، علی اصغر احمدی از گزینه های اولیه انتخاب شهردار هستند.

در این بین سن برخی از نامزدهای شهرداری تهران نشان دهنده عدم وقوف اعضای شورای شهر نسب به قانون منع اشتغال بازنشستگان است.

عباس احمد آخوندی (۱۳۳۶) علی اوسط هاشمی(۱۳۳۷) انصاری لاری(۱۳۳۹) سمیع الله حسینی مکارم(۱۳۳۹) الهه کولایی ۱۳۳۵ غلامرضا انصاری (۱۳۳۵) صادق خرازی (۱۳۴۲) معصومه ابتکار ( ۱۳۳۹) علی ربیعی (۱۳۳۴) محسن پورسیدآقایی (۱۳۴۰) رضا اردکانیان (۱۳۳۷)

امروز محمدعلی افشانی شهردار تهران مهمان شورای شهر پایتخت بود تا در خلال این جلسه از لایحه دوفوریتی شهرداری تهران برای اصلاح نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران دفاع کند.

در ابتدای این جلسه، محسن هاشمی اعلام کرد شورای شهر به دنبال عدم تصویب فوریت لایحه مستثنی شدن شهردار تهران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شورا فرآیند انتخاب شهردار جدید را آغاز می‌کند.

علی اعطا نیز پیش از آغاز جلسه علنی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شورا تا ۲۲ آبان‌ماه شهردار تهران را معرفی خواهد کرد تا سرنوشت افشانی در شهرداری تهران مهمترین حاشیه جلسه امروز باشد.

البته محمدعلی افشانی شهردار تهران در حاشیه این جلسه به خبرنگاران گفت من استعفا نخواهم داد و تا آخرین مهلت قانونی وظیفه خود را انجام خواهم داد.

همچنین امروز شهردار تهران با ارسال نامه‌ای به رییس شورای شهر تهران اعلام کرد به درخواست نمایندگان مردم و بر اساس مسئولیت اجتماعی تا اعلام نتیجه به کار خود ادامه می‌دهد.

در این نامه که توسط ایرنا منتشر شده٬ آمده است که با عنایت به باور و تاکید شما نمایندگان مردم مبنی بر عدم شمولیت قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مطابق ماده ۸۰ قانون انتخاب شهرداران و آئین نامه اجرایی آن و سایر قوانین مرتبط که حقوقدانان برجسته و صاحب نام کشور نیز بر آن تاکید نمودند، از اینجانب خواستید مسئولیت مدیریت شهری را تا اعلام نتیجه استفساریه مجلس ادامه دهم. اینجانب نیز صرفا بر اساس مسئولیت اجتماعی و سوگندی که یاد کرده ام، پذیرفتم.

او در ادامه این نامه ناکید کرد اکنون که استفساریه استثنا بودن شهردار تهران به عنوان شخص حقوقی و نه فرد حقیقی با قریب ۱۴۰ امضاء تحویل هیئت رییسه محترم مجلس شورای اسلامی‌شد و در دستور کار مجلس است، از شما اعضای محترم شورای شهر تقاضا دارم پیرو تفاهم جلسه هم اندیشی امروز در صورت صلاحدید با هماهنگی نمایندگان شریف امضاکننده استفساریه، نسبت به آینده مدیریت شهر تهران اتخاذ تصمیم نمائید.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »