جمهوری اسلامی به تدارک برای یک حمله تروریستی در اروپا متهم شد

مذاکره دانمارک با اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه ایران

زیتون– وزیر امور خارجه دانمارک پس از طرح موضوع «تلاش جمهوری اسلامی برای انجام یک حمله در این کشور« از اتحادیه اروپا خواهد خواست تا تحریم‌هایی جدیدی علیه ایران اعمال کند.

عصر روز گذشته (سه‌شنبه) اندرس ساموئلسن٬ وزیر خارجه دانمارک٬ اعلام کرد که به دنبال ناکام گذاشتن طرح سرویس امنیتی ایران برای انجام یک حمله در این کشور، سفیرش را از تهران فرا خوانده است.

اندرس ساموئلسن به صراحت حکومت جمهوری اسلامی را متهم کرد که پشت این حمله قرار دارد و افزود که سفیر دانمارک از تهران فراخوانده شده است.

ساموئلسن تاکید کرد: «من تصمیم گرفته‌ام که سفیر دانمارک در تهران را برای پاره‌ای مشورت‌ها فرا بخوانم… برای دانمارک به هیچ رو پذیرفتنی نیست که افراد مرتبط با سرویس اطلاعاتی ایران علیه افرادی در دانمارک برای حمله توطئه بچینند.»

ساعاتی پیش از آن، نخست‌وزیر دانمارک واکنش تندی نسبت به اخبار مربوط به تلاش وزارت اطلاعات ایران برای ترور مخالفان جمهوری اسلامی در خاک این کشور نشان داد و گفت که این موضوع را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند.

لارس لوک راسموسن در توئیتی نوشت: «غیرقابل قبول است که ایران یا سایر کشورهای خارجی برنامه داشته باشند تا در خاک دانمارک دست به ترور بزنند.»

وی افزوده است که «انجام اقدامات بیشتر علیه ایران را در اتحادیه اروپا مطرح می‌کند.»

پیشتر، سرویس امنیتی دانمارک اعلام کرده بود پلیس این کشور یک فرد ایرانی‌تبار را به ظن همکاری با سرویس‌های امنیتی ایران و تلاش برای حمله بازداشت کرده است.

فین بورک اندرسن، رییس سرویس امنیتی دانمارک، گفت: «این فرد که گذرنامه نروژی دارد مظنون به تلاش برای حمله به یکی از سران «جنبش الاحواز» در دانمارک است.»

او در یک کنفرانس خبری افزود: «ما با طرح سرویس امنیتی ایران برای انجام حمله در خاک دانمارک روبرو هستیم. واضح است که این کار پذیرفتنی نیست.»

اندرسن می‌گوید پلیس دانمارک روز ۲۱ اکتبر این شهروند نروژی ایرانی‌تبار را بازداشت کرده و متهم در جلسه تفهیم اتهام گفته که هیچ خطایی از او سر نزده است.

وی افزود که سرویس امنیتی نروژ و سوئد نیز در این زمینه با پلیس دانمارک همکاری داشته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جمهوری اسلامی به تدارک برای یک حمله تروریستی در اروپا متهم شد

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »