حسین کروبی: هزینه مرگ محصورین از آزادیشان برای برخی کمتر است

زیتون– حسین کروبی٬ فرزند رهبر در حصر «جنبش سبز» در گفت‌وگویی با روزنامه همدلی٬ به تشریح وضعیت مهدی کروبی پرداخت.

به گفته حسین کروبی٬ این رهبر در حصر «جنبش سبز» اجازه برقراری تماس تلفنی ندارد اما «اعضای خانواده شامل فرزندان و نوه‌ها هرموقع بخواهند می‌توانند با ایشان ملاقات داشته باشند اما تا یکسال پیش اینطور نبود، یک روز و ساعت خاص تعیین شده بود که فقط در آن زمان می‌توانستیم ایشان را ملاقات کنیم اما اخیرا هر موقع که فرزندان و اعضای خانواده بخواهند می‌توانند ملاقات کنند و بی تشریفات به پدر و مادر سر بزنند.»

او همچنین تاکید کرد که هنوز کلید منزل در دست ماموران است و هر موقع اعضای خانواده بخواهند با حاج آقا ملاقات کنند در را برایشان باز می‌کنند و در زمان خروج نیز به همین منوال است.

به گفته فرزند رییس مجلس ششم٬ میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ دیگر «رهبران در حصر جنبش سبز»٬ نیز با اعضای خانواده به‌طورمرتب در ارتباط هستند و می‌توانند آنها را ببینند و ملاقات داشته باشند.

حسین کروبی همچنین خبر داد که ملاقات‌های پدرش با افرادی غیر از فامیل٬ قطع شده است.

او در این رابطه توضیح داد: « بعد از این که شورای عالی امنیت ملی تعیین کرد سه نفر توانستند به ملاقات آقای کروبی بروند . این سه نفر آقایان «دوستی»، «ذوالنور» و «عباسی‌فرد» بودند که این دید و بازدیدها نیز بعد از مدتی قطع شد. که احتمال می‌دهم به خاطر نامه نگاری آقای کروبی بود البته آقای دوستی هنوز ارتباط دارند.»

فرزند این رهبر در حصر «جنبش سبز» در ادامه این گفت‌وگو به رویکرد حسن روحانی در مقوله رفع حصر اشاره کرد و گفت: «نقد یا ناراحتی که از آقای روحانی داریم این است که ایشان کاری را که می‌توانست انجام دهد، نداد. با توجه به ترکیب شورای عالی امنیت ملی و وجود برخی از وزرا و خود آقای روحانی به نظر من می‌توانستند در مورد رفع حصر اقدامات جدی‌تری انجام دهند.
آقای روحانی همانگونه که برای به سرانجام رساندن برجام تمام هم و غم خود را به کار گرفت برای رفع حصر اصلا به کار نگرفت.»

حسین کروبی در پایان در خصوص «رفع حصر» تاکید کرد: «بگذارید یک نکته را به طور صریح به شما بگویم که بخشی از حاکمیت به دنبال آن هستند که محصورین در منزل شخصی خودشان فوت کنند و این‌طور فکر می‌کند که هزینه رفع حصر بیشتر از آن است که محصوران در دوران حصر فوت کنند بنابراین فوت کردن محصورین هزینه کمتری دارد.»

او ادامه داد: «شاید هم به دنبال این هستند که محصوران، مشائر خود را از دست بدهند که خوشبختانه نه عزرائیل به سراغ محصورین آمده و نه حافظه خود را از دست دادند و الحمدلله حال آنها خوب است و در وضعیت مطلوبی به سر می برند و امید است که مسئولین هم سر عقل بیایند و حصر را رفع کنند و بگذارند این ۳ عزیز آزادانه به زندگی خود ادامه دهند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. حقوق بشر وکروبی گرچه سازمانهای حقوق بشری نسبت به ستمی که شیخ مهدی کروبی میرود توجه ندارند اما کارنامه ایشان در دفاع از حقوق بشر وزین وپر بار است ویکی از گناهان نابخشودنی وی از نگاه دیکری همین فصل از سابقه اوست که از چشم خیلی ها مغفول مانده است واین بخش را فقط به طور کامل مخالفین کروبی وخانوادههای زندانیان سیاسی ایران می دانند ونمایندگان مجلس وایت الله شاهرودی که شیخ برای دفاع از حقوق نزد اونزد او وساطت بارها وساطت کرده

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »