ترامپ: مقامات ایران بالاخره هوش به خرج می‌دهند و مذاکره می‌کنند

آیت‌الله خامنه‌ای: آمریکا ۴۰ سال است که مغلوب ایران است

زیتون– در آستانه ۱۳ آبان و اعمال تحریم‌های آمریکا٬ دونالد ترامپ با تأکید دوباره بر اِعمال «شدیدترین تحریم‌ها» علیه ایران گفت که مقامات جمهوری اسلامی بالاخره «بسیار باهوش می‌شوند» و برای مذاکره درباره توافق جدید اتمی بازخواهند گشت.

از سوی دیگر آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز گفت: «۴۰ سال است که چالش بین آمریکا و ایران ادامه دارد و انواع تحرکات از سوی دشمن اتفاق افتاده است؛ از جنگ نظامی و اقتصادی تا جنگ رسانه‌ای را آمریکا به راه انداخت. هدف آمریکا در تمام این کارها این بود که سیطره‌ای را که در دوره‌ی طاغوت داشت، دوباره به دست بیاورد که نتوانست.»

به گفته او یک حقیقت مهمی در این بین وجود دارد و آن این که در این چالش ۴۰ ساله، «طرف مغلوب آمریکا و طرف پیروز جمهوری اسلامی است.»

رهبر جمهوری اسلامی «دلیل مغلوب بودن آمریکا» را این عنوان کرد که «حمله را او شروع کرده اما به مقاصد خود نرسیده است.»

دونالد ترامپ که شامگاه جمعه، ۱۱ آبان، در جمع هوادارانش در ایالت ایندیانا سخنرانی می‌کرد بار دیگر از برجام به عنوان توافقی بسیار بد یاد کرد و افزود که به جای آن توافق، «شدیدترین تحریم‌ها را علیه این رژیم بی‌رحم اِعمال خواهیم کرد.»

رئیس جمهوری آمریکا با این حال تأکید کرد: زمانی خواهد رسید که مقام‌های جمهوری اسلامی «بسیار باهوش می‌شوند و بازمی‌گردند که مذاکره کنند. برای توافقی واقعی و منصفانه و توافقی که به شکوفایی‌شان منجر شود؛ ما خواهان شکوفایی آنها هستیم.»

بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ نیز امروز (شنبه) در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه این کشور گفت که واشینگتن «توان بیشتری برای فشار بر کشورها و بنگاه‌های اقتصادی جهانی ندارد» و این اقدام نیز یک «جنگ روانی» با هدف «هراس و دلهره» مردم است.

به گفته بهرام قاسمی دولت حسن روحانی برای مقابله با این تحریم‌ها تمهیدات لازم را اندیشیده است.

وی اظهار داشت: «هدف آمریکا سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایی است که در حوزه اقتصادی و تحریم‌های اقتصادی داشته است.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. هر وقت که رهبر مسلمانان جهان دهان باز میکند یاد حکایت فردی می افتم که میخواست بچه اش مطرب شود و راهکاری که سردسته مطربها پیش پای او گذاشت و عاقبت کار !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

ترامپ: مقامات ایران بالاخره هوش به خرج می‌دهند و مذاکره می‌کنند

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »