ابلاغیه دانشگاه آزاد برای مقررات جدید پوشش دانشجویان

زیتون–  براساس آیین‌نامه ابلاغی رییس دانشگاه آزاد اسلامی پوشیدن «لباس راحتی» برای زنان را در محیط عمومی خوابگاه ممنوع اعلام کرده است.

در این ابلاغیه٬ حدود «لباس راحتی» مشخص نشده؛ اما در آن مردان را هم به پوشیدن پیراهن آستین بلند ملزم کرده است.

این ممنوعیت‌های جدید بخشی از معیارها و مصادیقی هستند که دانشگاه آزاد در دستورالعملی برای «آراستگی و شئون فرهنگی» تعیین کرده است.

بر اساس این آیین نامه اگر شخصی معیارهای موردنظر این دستورالعمل را رعایت نکند «کمیته آراستگی فردی» می‌تواند او را از ورود به دانشگاه محروم کند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر داد که دستورالعمل «مصادیق مجاز و غیرمجاز پوشش و ظاهرآرایی دانشگاه آزاد» از ۷ مهر ماه به واحدهای مختلف این دانشگاه ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل که لازم الاجراست، رعایت پوشش و ظاهر هر فرد دانشگاهی «در حدود و چارچوب‌های شرع مقدس اسلام،‌ متناسب با شان، منزلت و عرف دانشگاه‌ها و هم سو با فرهنگ اسلامی و ملی ایران» باید باشد.

همچنین پوشش «مغایر با شرع مقدس اسلام»، «فرهنگ اسلامی و ملی و شان و عرف دانشگاه و مصداق ترویج فرهنگ و سبک غربی و نماد عرفان‌های نوظهور، فرقه‌های انحرافی و شیطان‌پرستی» از مصادیق غیرمجاز این دستورالعمل است.

در دستورالعمل دانشگاه آزاد آمده که «مناسب است زنان چادر به سر کنند و یا آن که مانتوی بلند و تا زیر زانو به تن کنند.»

برای مردان هم لباس‌های اندامی و تنگ ممنوع شده است.

همچنین مردان از استفاده از پاپیون، کراوات و جواهرات، و همچنین آرایش مو و برداشتن ابرو منع شده‌اند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. دانشگاه ” آزاد ” که مزاح است. همان دانشگاه اسلامی کافی است چون غیر از این نمیتوان از آن انتظار داشت

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »