مجوز ورود زنان به ورزشگاه‌ها رسما منتفی شد

زیتون– در حالی که امروز غلامحسین زمان آبادی٬ مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال٬ خبر از آماده بودن ورزشگاه برای حضور زنان در بازی بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما داد٬ روزنامه پیروزی خبر از عدم صدور قطعی مجوز برای ورود زنان به ورزشگاه داد.

غلامحسین زمان آبادی در گفت‌وگو با ایرنا تایید کرد که هنوز مجوزی برای حضور زنان به عنوان تماشاچی این دیدار صادر نشده است اما روزنامه پیروزی خبر از عدم صدور قطعی مجوز برای حضور زنان داد.

در همین رابطه معصومه ابتکار٬ معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری٬ اعلام کرد که به عنوان مهمان ویژه این بازی در ورزشگاه حاضر خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که جایگاه ویژه‌ای برای زنان در ورزشگاه آزادی برای دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در نظر گرفته شده است.

در راستای بازسازی‌های صورت گرفته در ورزشگاه آزادی آزادی فیلمی منتشر شد که بر اساس آن پیش‌بینی شده است که در سمت راست جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی، جایگاه ویژه‌ای برای زنان در نظر گرفته شود.

در همین خصوص مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به ایسنا گفت: «تمهیدات لازم برای حضور بانوان انجام گرفته و حتی پیش بینی شده است که این جایگاه در کدام قسمت ورزشگاه باشد. برای حضور مناسب بانوان، شرایط رفاهی را آماده کرده‌ایم و مشکلی برای رفت و آمد خانم‌ها وجود ندارد و تنها منتظر دریافت مجوزها هستیم.»

همچنین با وجود مخالفت‌های علنی مقام‌های قضایی و روحانیان نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها، وزیر ورزش ایران می‌گوید اگر «هماهنگی» میان نهادهای جمهوری اسلامی وجود داشته باشد، زنان باز هم می‌توانند برای تماشای مسابقه فوتبال در ورزشگاه‌ها حاضر شوند.

حضور زنان در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقات زنده فوتبال مردانه٬ از مسائل چالش برانگیز جمهوری اسلامی است.

پیشتر برخی زنان ایرانی برای تماشای مسابقه فوتبال تدارکاتی میان تیم‌های ملی ایران و بولیوی که اواخر مهرماه برگزار شد، در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

آن زمان با فشار رییس فدراسیون جهانی فوتبال و مهلتی که فیفا تعیین کرده بود، تعدادی از زنان که به صورت «گزینشی» و با هماهنگی فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شده بودند، برای تماشای این مسابقه در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.

این اتفاق موجب شد که عبدالله حاجی صادقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران به صراحت حضور زنان در ورزشگاه را «مقدمه‌ای برای گناهان» عنوان کند.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل، ایران هم یک روز پس از این بازی تهدید کرد که اگر حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه یابد «برخورد قضایی خواهیم داشت.»

او در اظهاراتی جنجال‌برانگیز که واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، گفت که «وقتی خانمی به ورزشگاه می‌رود و با مردانی که با لباس ورزشی و نیمه‌عریان مواجه می شود، گناه اتفاق می‌افتد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »