بازگشت خبرگزاری فارس به تلگرام

زیتون– کانال تلگرام خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران ایران مجددا فعال شده است.

دهم اردیبهشت سال‌جاری بیژن قاسم‌زاده٬ بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران٬ دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.

پس از آن نیز اسحاق جهانیگری٬ معاون اول رییس جمهوری٬ با بخش‌نامه‌ای خطاب به تمامی ارگان‌های دولتی٬ هرگونه فعالیت‌های آنان را در این شبکه پیام رسان ممنوع کرد.

در پی این اتفاق خبرگزاری فارس روز جمعه ۳۱ فروردین در پیامی از بسته شدن کانال تلگرامی خود خبر داده بود. این خبرگزاری در یک پست تلگرامی نوشته بود که بنا بر «بخشنامه دولت» دیگر مطلبی در این پیام‌رسان منتشر نمی‌کند.

با این حال کاربران این شبکه اجتماعی روز گذشته مجددا شاهد فعالیت کانال تلگرامی خبرگزاری فارس شدند.

مدیر عامل فارس روز شنبه ۱۹ آبان در توضیح از سرگیری فعالیت تلگرامی این خبرگزاری و نیز آغاز به کار فعالیت آن در دو شبکه طلاگرام و هاتگرام نوشته است: «وزارت ارتباطات و قوه قضائیه، دو پیام‌رسان طلاگرام وهاتگرام را قانونی می‌دانند و فیلتر نکرده‌اند، بنابراین برای فعالیت در این پیام رسان‌ها، منعی برای خبرگزاری فارس نیست. مهلت اعلام شده به نسخه‌های داخلی تلگرام پایان یافته و با توجه به ادامه فعالیت عادی و بدون اعمال فیلترینگ این پیام رسان‌ها، ظاهرا مشکل مجوز آنها توسط وزارت ارتباطات بر طرف شده است و بنابراین ما هم منعی برای ادامه فعالیت در آنها نمی‌بینیم.»

مدیر عامل فارس با این حال نسبت به «سوء استفاده استکبار جهانی» از شبکه‌های پیام‌رسان خارجی هشدار داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »