آغاز دومین دور از اعتصاب معلمان

زیتون– معلمان در برخی از شهرهای ایران برای دومین بار در سال تحصیلی جدید٬ دست به اعتصاب زدند.

بر اساس اخبار منتشر شده٬ تحصن در برخی از مدارس شهرهای سنندج، بانه، سقز، مریوان، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، بابل، کرج، البرز، جلفا، ‌خمینی‌شهر، ایوان غرب، اردبیل، یزد، شهر جم در استان بوشهر، همدان،‌ لامرد، کازرون، دیواندره و قزوین، تبریز و ساری و همچنین مناطقی در استان تهران انجام شده است.

اولین دور از اعتصاب و تحصن معلمان ایران ماه گذشته برگزار شد.

دور اول اعتصاب معلمان در شهرهای مختلف ایران و در اعتراض به وضعیت معیشتی و بازداشت فعالان صنفی صورت گرفت.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران چند روز پیش در بیانیه‌ای خواستار برگزاری تحصن معلمان در دفاتر مدارس در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه شده بود.

این شورا هدف از تحصن را مجبور شدن «حاکمان به انجام وظایف خود طبق قانون اساسی در قبال دانش آموزان و تامین آموزش رایگان، کیفی و عادلانه و نیز تامین معیشت و احترام به منزلت معلمان» دانسته بود.

در ارتباط با موضوع آموزش رایگان، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر ایران و سایر تشکل‌های صنفی معلمان و همچنین فعالان صنفی معلمان بارها با اشاره به اصل ٣۰ قانون اساسی، خواستار توقف خصوصی‌سازی و کالایی‌سازی آموزش شده‌اند.

اصل ۳۰ قانون اساسی می‌گوید: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد..

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آخه عزیز من این که عکس ساعت استراحت دبیران در دفتره که با فتو شاپ یک دانش آموز کلاس سوم دبستان پلاکارد رفته توی دستشون!!!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »