????زنده| ۴۳ نفر از معلمان اعتصابی بازداشت و احضار شدند

 

 


مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی بر اثر تصادف جان باختند

مدیرعامل و معاون پارلمانی سازمان تأمین اجتماعی بر اثر‌ شدت جراحت تصادف در مسیر گرگان جان باختند.

تقی نوربخش‌ رئیس سازمان تأمین اجتماعی و عبدالرحمن تاج‌الدین‌ معاون پارلمانی این سازمان بر اثر تصادف‌ در سفر به گرگان درگذشتند.

خودروی آنها که به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان سفر کرده بود‌ در ابتدای ورودی غربی گرگان با یک دستگاه کامیون تصادف کرد.

همچنین خلیل حنیف‌ مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دچار مصدومیت شد.


 


۴۳  نفر از معلمان اعتصابی بازداشت و احضار شدند

به گفته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، شماری از فعالان صنفی و معلمان معترض ایرانی در ارتباط با اعتصاب سراسری معلمان در دو روز گذشته بازداشت شده‌اند.

این شورا که سازماندهی اعصاب ۲۲ و ۲۳ آبانماه را بر عهده داشت، اعلام کرد نهادهای امنیتی از جمله وزارت اطلاعات دستکم ۱۳ معلم را بازداشت و ۳۰ معلم دیگر را احضار کرده‌اند.


۵ نفر از مرزبانان ربوده شده آزاد شدند

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه خبر داد ۵ نفر از مرزبانان ایرانی ربوده شده آزاد شده‌‌اند و هم اکنون در اختیار دولت پاکستان هستند.

Risultati immagini per ‫5 نفر از مرزبانان ربوده شده آزاد شدند‬‎

وی همچنین افزود با توجه به مذاکرات صلحی که در حال انجام است، از ایران یگان‌‌هایی را به عنوان نیروهای حافظ صلح را به منطقه فرستاده‌‌ایم. در تلاشیم تا بدون معاوضه تمامی سربازان وطن که توسط جندالشیطان در بند شده‌‌اند نجات یابند./ فارس



بازداشت دو عضو کانون صنفی معلمان خوزستان

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از بازداشت دو نفر از اعضای کانون صنفی معلمان خوزستان خبر داد. پیروز نامی و علی کروشاتی ۲۱ آبان‌ماه ۹۷ پیش‌ از شروع دور دوم تحصن معلمان از سوی نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت شدند.

پیروز نامی، نائب رئیس کانون صنفی معلمان خوزستان و علی کروشاتی نیز دبیر این کانون صنفی است.

دومین دوره تحصن معلمان که به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در برخی از شهرهای ایران از روز سه‌شنبه، ۲۲ آبان آغاز شد.


https://twitter.com/H_Hajipour60/status/1062994702662799362


ادامه تجمع کارگران نیشکر هفت تپه 

کارگران نیشکر هفت تپه در یازدهمین روز اعتصاب خود مجدد مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند.

Risultati immagini per ‫تجمع کارگران نیشکر هفت تپه‬‎

کارگران نیشکر هفت‌تپه به واگذاری این شرکت و عملکرد کارفرمای خصوصی آن معترضند و خواستار آن هستند که مالکیت این واحد به دولت بازگردانده شود.

شرکت نیشکر هفت‌تپه در اسفند سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد.

https://twitter.com/a_marzieh/status/1062999923912773632

کارگران نیشکر هفت تپه در دور جدید اعتراضات خود ۱۱ روز است که دست از کار کشیده و اعتصاب کرده و از روز گذشته مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »