اعتراض افکار عمومی به حمله به نوازندگان خیابانی در رشت

زیتون– با گذشت چند روز از انتشار فیلم حمله فردی به سه نوازنده خیابانی در رشت، همچنان این موضوع مورد توجه و اعتراض افکار عمومی است.

در فیلمی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده، سه پسر در حال نواختن ساز و خواندن آوازی در خیابان هستند و دور آن‌ها نیز گروهی در آرامش در حال تماشا، ناگهان اما کسی از پشت دو نفر از آن‌ها را به پایین می‌کشد و کشان کشان با خود می‌برد، سپس برمی‌گردد و برخی از ادوات موسیقی را نیز جمع می‌کند. این حمله با اعتراض شماری از کسانی که در محل در حال تماشای گروه نوازندگان هستند روبه‌رو می‌شود.

https://twitter.com/torajsmadpor1/status/1063858693027098624

 

نعمت احمدی٬ وکیل دادگستری٬  در خصوص برخورد وحشیانه با سه جوان نوازنده خیابانی در رشت گفت: «این افرادی که چنین برخوردی را انجام دادند، چه مامور سد معبر و چه مامور نیروی انتظامی که به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند، باید جرمی اتفاق افتاده باشد تا بتوانند وارد عمل شوند. حال حتی اگر قبول کنیم که جرمی اتفاق افتاده در مرعی و منظر بوده و قابل پیگیری به عنوان جرم مشهود است، وظیفه ماموران در قبال جرم مشهود این است که باید مانع گسترش چنین جرمی شوند و از وقوع آن جلوگیری کنند نه این‌که به این صورت حمله‌ور شده و خود مرتکب جرم شوند. ما در قوانین کشور موردی نداریم که نوازندگی در خیابان را جرم انگاری کرده باشد. ما در این خصوص ممنوعیت قانونی نداریم همان‌طور که رادیو و تلویزیون هم موزیک پخش می‌کند.»

از سوی دیگر اما ایلنا گزارش داده شهرداری رشت این موضوع که فرد مهاجم مامور شهرداری یا طرف قرارداد با این نهاد بوده را رد کرده‌است.

علی مقصودی، معاون خدمات شهری رشت گفته «برخورد با نوازندگان خیابانی به‌هیچ عنوان توسط عوامل شهرداری رشت و شرکت‌های طرف قرارداد با شهرداری رخ نداده است».

از سوی دیگر ایسنا به نقل از فرمانداری رشت گفته است «به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقبا پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد تا رفتار یک شخص موجب لطمه به زحمات و تلاش‌های مدبرانه و شبانه‌روزی فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی در سایر حوزه‌ها نشود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »