صدها زخمی در پی زلزله شب گذشته کرمانشاه

زیتون– بیش از ۶۰۰ تن در زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه زخمی شده‌اند.

ولی تا کنون گزارشی از تلفات انسانی و یا خرابی‌های گسترده در سازه‌های مسکونی منتشر نشده‌است.

شب گذشته لزله شدیدی مناطق غربی ایران از جمله کرمانشاه را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری ایران بزرگی این زمین لرزه را ۶.۴ و مرکز آن را هفده کیلومتری سرپل ذهاب و هجده کیلومتری قصرشیرین و عمق آن را هفت کیلومتر اعلام کرده است.

این زمین لرزه در بیشترهای شهرهای استان‌های کرمانشاه، ایلام و لرستان و همچنین شهرهای تبریز، ارومیه و قسمت‌های شرقی عراق احساس شده و موجب وحشت ساکنان این مناطق شده است.

صبح امروز ایرنا به نقل از مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، گزارش داده‌است «هیچ‌گونه تلفات جانی و تخریب کامل واحدهای مسکونی در زلزله یکشنبه شب سرپل ذهاب گزارش نشده است.»

خبرگزاری مهر نیز به‌نقل از اورژانس کشور گزارش داده شمار مصدومان تا ساعت‌های اولیه صبح پنجم آذر ماه به دست‌کم ۶۳۴ نفر رسیده‌است. البته برخی از مصدومان به‌صورت سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند.

مهرداد سالاری می‌گوید در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو، آب آشامیدنی دچار آلودگی شده‌است. مشکلات مشابهی نیز از ده‌ها روستا در اطراف مرکز زمین‌لرزه گزارش شده‌است.​

فرمانداری گیلان‌غرب گفته‌است در سطح این شهرستان مجموعا سه حلقه چاه وجود دارد «که نیاز است آب شرب شهر را از آن طریق تامین کنیم، چرا که آب سراب با کمترین لرزش و زلزله کدورت پیدا می‌کند و قابل شرب نیست.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »