تلاش نمایندگان برای استیضاح وزیر امور خارجه

زیتون– علی‌اصغر یوسف‌نژاد٬ عضو هیئت رییسه مجلس، خبر داد که طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی روز سه‌شنبه ششم آذر، با ۲۴ امضا به هیئت رییسه مجلس ارائه شده است.

ایسنا ضمن انتشار این خبر٬ تاکید کرد که تا کنون اعلام وصول استیضاح وزیر امور خارجه به تعویق افتاده است.

در صورت اعلام وصول این طرح، محمدجواد ظریف نخستین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی است که در دوران تصدی خود توسط مجلس استیضاح می‌شود.

به گفته یوسف‌نژاد استیضاح محمدجواد ظریف در قالب ۱۱ محور تهیه شده است که از جمله این موارد «اتخاذ مواضع ناصواب در مورد پولشویی» است.

استیضاح‌کنندگان همچنین وزیر خارجه جمهوری اسلامی را به «بی‌توجهی به اقتصاد در دیپلماسی کشور»، «استفاده از سفیران ناکارآمد»، «عدم توجه به توسعه روابط با کشورهای آسیایی، آفریقایی، و آمریکای لاتین»، «تهدید بنیه دفاعی کشور»، و «عدم تأمین منافع ملی در قراردادهای منعقدشده» متهم کرده‌اند.

علی اصغر یوسف‌نژاد همچنین به ایسنا گفته است که هیئت رییسه مجلس، طرح استیضاح ظریف را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع خواهد داد.

۲۱ آبان ماه محمدجواد ظریف٬ در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین وقوع «پولشویی گسترده» در جمهوری اسلامی را تایید کرد.

این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشت و نخستین بار در واکنش به همین اظهارات بود که یک نماینده مجلس از تلاش برای «استیضاح» وزیر خارجه ایران خبر داد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »