سندیکای کارگران نیشکر هفت‌ تپه تایید کرد؛ اسماعیل بخشی شکنجه شده است

زیتون– در حالی که برخی منابع خبری و حتی مقامات قضایی استان خوستان «شکنجه» اسماعیل بخشی٬ فعال کارگری را در بازداشت تکذیب کرده بودند٬ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه وقوع شکنجه را تایید کرد.

کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرد:«نیروهای امنیتی، اسماعیل بخشی را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده‌اند و مشخصا از ناحیه صورت، ضرباتی به وی وارده شده که صورتش را کبود و متورم کرده است.»

این سندیکای کارگری اضافه کرد: «اسماعیل بخشی چند روز قبل، پس از اینکه دچار خونریزی شدید معده شد، تحت مراقبت نیروهای امنیتی به یک بیمارستان امنیتی منتقل و بستری شده است و بنا به اخبار رسیده، پس از بستری شدن، به جای تبدیل قرار بازداشت و صدور دستور آزادی، او را دوباره به محل بازداشت منتقل کرده‌اند.»

این تشکل کارگری با استناد به «اخبار رسیده» از «آزار و اذیت روحی و ضرب و شتم جسمی اسماعیل بخشی برای پذیرفتن اتهام‌های واهی» خبر داد.

روز گذشته دادگستری استان خوزستان در اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده در مورد خونریزی بر اثر «شکنجه کارگر بازداشتی شرکت کاغذسازی هفت‌‌تپه، اسماعیل بخشی و وخامت حالش را در راستای تشویش اذهان عمومی و تخریب قوه قضائیه» دانست و به شدت تکذیب کرد.

دادگستری این استان گفت که اسماعیل بخشی «در جریان رسیدگی مقدماتی از تمام حقوق قانونی برخوردار بوده و روز پنج‌شنبه هشتم آذر، نیز با خانواده خود تماس تلفنی برقرار کرده استو»

در این اطلاعیه گفته شد که «تحقیقات از متهم به صورت مستقیم تحت نظر مقام قضایی در حال انجام و هرگونه خبری دال بر وخامت حال نام‌برده به شدت تکذیب می‌گردد.»

صادق جعفری چگینی، رییس دادگستری شوش، نیز پنج‌شنبه شب خبر شکنجه و انتقال اسماعیل بخشی را تکذیب کرده بود.

او به خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضائیه، گفته بود: «خبر منتشره در فضای مجازی و رسانه‌های معاند کذب محض است و متهم اسماعیل بخشی در صحت جسمانی کامل به سر می‌برد و روز پنجشنبه با خانواده تماس تلفنی داشته است.»

کارگران هفت‌تپه نسبت به ماه‌ها حقوق نگرفتن معترض هستند. آنها همچنین خواهان آن هستند تا مالکیت شرکت از بخش خصوصی به بخش دولتی برگردد و مدیریت شرکت به صورت شورایی و جمعی صورت گیرد.

شرکت هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ با پیش‌پرداخت ۶ میلیارد تومان به دو شرکت خصوصی واگذار شد. کارگران این شرکت می‌گویند مشکلات آنها پس از خصوصی‌سازی شدت گرفته است.

این شرکت یکی از بزرگترین کارخانه‌های صنعتی استان خوزستان به شمار می‌رفت و تا دهه ۹۰ زیرمجموعه دولت بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در مجلس خبرگان رهبری در اظهاراتی در اوج فروتنی فرمودید:««باید خون گریست

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در

ادامه »