روحانی مجددا تهدید کرد: جلوگیری از صادرات نفت از خلیج فارس

زیتون– حسن روحانی، رییس‌ جمهوری، امروز (سه‌شنبه) در سفری به شاهرود بار دیگر تهدید کرد که اگر ایران قادر به صدور نفت خود نباشد، تنگه هرمز را خواهد بست.

این دومین بار است که حسن روحانی جهان را تهدید به قطع صادرات نفت از خلیج فارس می‌کند.

پیش از این رییس جمهوری ایران  تهدید کرده بود که اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود نفت دیگر کشورها نیز نباید از خلیج فارس صادر شود.

این لحن تهدید‌آمیز تمجید آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را در پی داشت.

او تیرماه امسال نیز برای دومین با تهدید خود را تکرار کرد و گفت که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

او خطاب به رییس جمهوری آمریکا نیز گفته بود: «با دم شیر بازی نکن؛ پشیمان‌کننده است.»

این اظهارات روحانی پس از آن بیان می‌شد که همزمان با تنش‌ها بین ایران و آمریکا، شورشیان شیعه یمن دو نفتکش عربستان را در باب‌المندب هدف قرار دادند که باعث شد عربستان صادرات نفت از این تنگه را برای مدتی متوقف کند.

امروز نیز روحانی با اشاره به تهدیدها و فشارهای روزافزون دولت ایالات متحده بر جمهوری اسلامی، خطاب به آمریکا گفت که ایران به صدور نفت خود به‌رغم تحریم‌ها و فشارها ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رسمی دولت٬ ایرنا٬ به نقل از ری

حسن روحانی با بیان اینکه امروز چرا آمریکا از ملت ایران و ایرانی‌ها عصبانی است، گفت: «ایران قدرتمند برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها غیرقابل تحمل است و ملت بزرگ و غیور ایران در برابر آنان سر فرود نیاورده و نمی‌آورد.»

به گفته حسن روحانی٬ آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم و از تبادل تجاری با دنیا باز داشته و ایران را در منطقه و جهان منزوی و به اهدافی که در منطقه دارد، دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ایران در تمام این صحنه‌ها ثابت کرده و خواهد کرد که پیروزی نهایی این نبرد است.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »