?زنده| ضرغامی: فیلترینگ تلگرام با دستور روحانی انجام شد

انتشار آخرین جملات جمال خاشقچی

آخرین جملات جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، نشان‌دهنده‌ی اتفاقی نبودن قتل او در کنسولگری عربستان در استانبول است. سی ان ان با انتشار متن مکالمات و تلفن‌های داخل کنسولگری جزییات بیش‌تری از قتل خاشقجی به دست می‌دهد.

بر اساس متن مکالمات ضبط شده، آخرین جملات ادا شده توسط خاشقجی تکرار جمله “نمی‌توانم نفس بکشم” بوده است که اتفاقی بودن خفگی را نفی می‌کند. /دویچه وله


ضرغامی: فیلترینگ تلگرام با دستور روحانی انجام شد

عزت‌الله ضرغامی٬ عضو شورای عالی فضای مجازی٬ گفت:‌ «در جریان اغتشاشات دی ماه ۹۶ در جلسه شورای عالی امنیت ملی رییس‌ جمهور دستور فیلترینگ تلگرام را صادر کرد.»

به گفته رییس اسبق صدا و سیما که در «اغتشاشات دی ماه ۹۶ » که بخش زیادی از هماهنگی‌های آن در تلگرام انجام شد، شورای امنیت ملی در جلسه‌ای که رییس‌ جمهوری هم حضور داشت این مسئله را مورد بررسی قرار داد و تلگرام با دستور رییس‌ جمهوری فیلتر شد.

او همچنین اضافه کرد که فضای مجازی در ایران ناقص‌الخلقه است. در پیام‌رسان‌ها عقب‌ماندگی داریم. تلگرام کم‌کم از داخل پشتیبانی ویژه شد و از آن حمایت صورت گرفت. نزدیک سه سال دوپینگ سیاسی شد و جلوی آن گرفته نشد. /تسنیم

 


مطهری: اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب ضرورتی نداشت

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ گفت: «هیچ لزومی ندارد ما برخی اقدامات تحریک‌آمیز مثل حمله به سفارتخانه های عربستان و انگلستان را انجام بدهیم و بعد بابت خسارت آن کلی از منابع کشور را صرف کنیم.»

او با طرح این سوال که «آیا اشغال سفارت آمریکا در ابتدای انقلاب ضرورتی داشت؟» ادامه داد: «اگر بگوییم طبیعت انقلاب چنین چیزی را اقتضا می‌کرد، آیا ضرورت داشت ما ۴۴۴ روز افرادی را گروگان بگیریم و آمریکایی‌ها علیه ما تبلیغ کنند و چهره‌ای مثل داعش از انقلاب را نشان دهند؟ آن وقت صدام از این فرصت استفاده کند و به کشور ما حمله کند؟»

مطهری با تأکید بر اینکه «کارها در کشور باید بر اساس عقل و منطق انجام شود» یادآور شد: «اگر شهید مطهری بود اجازه اشغال سفارت آمریکا را نمی‌داد؛ همچنان که امام هم در ابتدا مخالف تسخیر سفارت بود و دستور خروج از آن را داد اما تحولاتی صورت گرفت.»

نایب رییس مجلس یادآور شد: «ما نباید کارهای هیجانی و بدون تدبیر را انجام دهیم؛ چرا که اینها به ما ضربه می‌زند ما چقدر از بحث گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا ضربه خوردیم.»



درخواست بهزیستی برای نظارت بر زندان فشافویه

فرید براتی سده٬ معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور٬ با تاکید بر اینکه وظیفه نظارت بر مراکز ماده ۱۶ در نگهداری از معتادان متجاهر بر عهده سازمان بهزیستی است، نسبت به عدم نظارت سازمان بهزیستی در مرکز فشافویه انتقاد کرد و گفت: «بارها برای نظارت بر این زندان درخواست دادیم اما با وجود داشتن مسئولیت تاکنون موفق نشدیم تا بر این مرکز نظارت داشته باشیم.»

براتی سده با تاکید بر اینکه در ماده ۱۱ قانون هم گفته شده که نظارت بر مراکز ماده ۱۶ بر عهده سازمان بهزیستی است، ادامه داد: «در مرکز فشافویه برای نگهداری از ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ معتاد متجاهر مجوز گرفته شده است. این در حالیست که بارها برای نظارت بر این مرکز درخواست دادیم اما با وجود داشتن مسئولیت نظارت بر سازمان بهزیستی تا کنون موفق نشدیم تا بر آن نظارت داشته باشیم.»

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بعد از جمع‌آوری معتادان متجاهر متوجه می‌شویم که همه این افراد در زمره معتادان قرار ندارند تصریح کرد: «طی بررسی انجام شده متوجه شدیم که ۳۴۰ نفر از افراد جمع‌آوری شده اتباع بیگانه بودند. همچنین تست اعتیاد ۴۰۰ نفر از این افراد منفی بوده است. اگرچه ظاهر متکدی داشتند اما معتاد نبودند. ۳۰۰ نفر از این افراد نیز جزء سالمندان بالای ۶۵ سال قرار داشتند، به عبارت دیگر این مسئله نشان می‌دهد که همه معتادان جمع‌آوری شده باید از کانال سازمان بهزیستی غربالگری شوند.» /ایسنا



رییس جمهوری: کسی که علیه اف‌ای‌تی‌اف شعار می‌دهد هزینه‌اش را هم بپردازد

حسن روحانی، رییس جمهوری، امروز (دوشنبه در نشست با وزیر، معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی گفت: «می‌گوییم اف‌ای‌تی‌اف باشد یا نباشد، یک نفر نمی‌گوید اگر اف‌ای‌تی‌اف باشد یعنی ۲۰ درصد ارزان‌تر، اگر اف‌ای‌تی‌اف نباشد یعنی ۲۰ درصد گران‌تر. کسی که شعار می‌دهد هزینه‌اش را هم پرداخت کند، نمی‌شود در این کشور یک نفر در نهاد یا ارگانی شعار بدهد و آثار شعارش را برای مردم ترجمه نکند، باید ترجمه کنیم.»

رییس جمهوری اظهارداشت: «برجام باشد یا نباشد؟ این را ترجمه کنیم. برجام باشد یعنی چه، برجام نباشد یعنی چه؛ این را ترجمه کنیم که بودنش چقدر سود دارد، نبودنش چقدر سود دارد، این را از مردم بپرسیم که اگر می‌خواهید زندگی کنید، زندگی گران می‌خواهید یا زندگی ارزان؛ اگر فرمودند زندگی گران می‌خواهیم ما همه این شعارها را قبول داریم.» / ایرنا


احمدرضا دالوند، روزنامه‌نگار و گرافیست مطبوعاتی درگذشت

احمدرضا دالوند، روزنامه‌نگار و گرافیست مطبوعاتی روز دوشنبه ۱۹ آذر، در ۶۰ سالگی در منزلش درگذشت. او که به بیماری قند مبتلا بود پیشتر چند بار در بیمارستان بستری شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

او فارغ‌التحصیل رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و فعالیت مطبوعاتی خود را از دهه ۶۰ آغاز کرد.

دالوند با نشریاتی چون آدینه، دنیای سخن، ایران فردا و مجله فیلم همکاری داشت و از سال ۷۶ نیز با روزنامه‌هایی نظیر جامعه و سپس شرق و شهروند فعالیت مطبوعاتی خود را ادامه داد.


محکومیت به حبس برای شعله سعدی و کیخسروی

آرش کیخسروی و قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری که ۲۷ مرداد امسال به خاطر تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی دستگیر و بازداشت شدند، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هر کدام به پنج سال حبس محکومیت یافتند.

ابوذر نصرالهی، وکیل مدافع آزش کیخسروی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: «قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، موکلم را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت اتهام فعالیت تبلیغی عیله نظام به یکسال حبس محکوم کرده است که طبق قانون اشد مجازات یعنی پنج سال حبس اجرا می شود.»

این وکیل دادگستری درباره قاسم شعله سعدی متهم دیگر این پرونده اظهار داشت: «اتهامات هر دو متهم در این پرونده مشابه بود و او نیز مانند موکلم به همین میزان حسب محکوم شده است.» /ایلنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »