?زنده| افزایش تعداد پناهجویان ایرانی در ترکیه و اتحادیه اروپا

 


افزایش تعداد پناهجویان ایرانی در ترکیه و اتحادیه اروپا

دفتر پناهندگی اتحادیه اروپا اعلام کرد شماری فزایند‌ه‌ای از اتباع ایرانی و ترکیه در ماه‌های اخیر از اتحادیه اروپا تقضای پناهندگی کرده‌اند.

این دفتر می‌گوید اتباع «ایران و ترکیه در صدر پنج کشوری بوده‌اند که در چند ماه گذشته» به اتحادیه اروپا در خواست پناهندگی داده‌اند.

برپایه این گزارش تنها در ماه اکتبر سال جاری ۳۱۷۰ ایرانی از اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی کرده‌اند که بیشترین تعداد در بیش از دو سال گذشته است.

در شش ماه گذشته بیش از یک‌سوم متقاضیان ایرانی توانسته‌اند پناهندگی دریافت کنند.

دفتر پناهندگی اتحادیه اروپا می‌گوید اکتبر امسال ۲۸۸۰ شهروند ترکیه نیز از این اتحادیه تقاضای پناهندگی‌ کرده‌اند که بی‌سابقه بوده است. در شش ماه گذشته حدود ۴۴ درصد از متقاضیان ترکیه‌ای موفق به دریافت پناهندگی شده‌اند. /رادیو فردا

 


یک قسط دیگر از حقوق عقب‌افتاده کارگران نیشکر هفت تپه پرداخت شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان خبر داده است که امروز سومین حقوق عقب‌افتاده کارگران قراردادی نیشکر هفت‌تپه پرداخت شده‌. کارگران نیشکر هنوز یک‌ماه دیگر حقوق عقب‌افتاده طلب دارند.



اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و سه فعال کارگری آزاد شدند

بنابر گزارش کانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد وسه فعال کارگری ،امیرعباس آزرم‌وند، رهام یگانه و کیوان مهتدی، که شب گذشته باز داشت شده بودند، دقایقی قبل  آزاد شدند.

 



بازداشت رضا شهابی و چند عضو دیگر سندیکای شرکت واحد

مأموران امنیتی اوایل بامداد امروز (سه‌شنبه ۲۰ آذر)، رضا شهابی، حسن سعیدی و سه عضو دیگر سندیکای شرکت واحد را در تهران بازداشت کردند.

بنابرگزارش‌های رسیده از ایران خانواده این بازداشت شدگان در مقابل زندان اوین تجمع کرده‌اند. کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرده است که از محل نگهداری بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

 



اتهامات جدید اسماعیل بخشی

وکیل مدافع اسماعیل بخشی یکی از کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه اعلام کرد: علاوه بر دو اتهام «اخلال در نظم عمومی» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، پرونده‌ای با اتهام «مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت» بر ای موکلم تشکیل شده است/ایرنا


شناسایی بیش از ۵۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی


آخرین وضعیت جمعیت‌شناس بازداشت‌شده

بهزادی، وکیل دادگستری درباره آخرین وضعیت خانم حسینی جمعیت شناس بازداشت شده گفت: احتمالا ایشان در بندی است که نامش در سیستم ثبت نمی‌شود.
او تاکید کرد: «به دادسرا مراجعه کردم تا وکالت‌نامه‌ای برای خانم حسینی بفرستم تا آن را امضا کنند، گفتند نام ایشان هنوز در سیستم ثبت نشده است.»/ ایرنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »