جنجال بر سر یک ادعا؛ یارانه احمدی‌نژادی

زیتون– محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه، در واکنش به پیشنهاد تازه محمود احمدی‌نژاد برای افزایش رقم یارانه‌ نقدی به ۹۰۰ هزار تومان گفت: «این حرف‌ها مبانی درست محاسباتی ندارد.»

به گفته معاون حسن روحانی، دولت «باید کسری ۵۸۰۰ میلیارد تومانی که دولت قبل [احمدی‌نژاد] برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان یارانه برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ یارانه را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد؟»

همچنین محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، در واکنش به انتقادهای اخیر محمود احمدی‌نژاد، از عملکرد حسن روحانی، او را به عوام‌فریبی متهم کرده و گفته است مردم خوب می‌دانند چه کسی این همه مشکلات را ایجاد کرده است.

محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم، روز پنج‌شنبه گذشته٬ در ادامه سفرهای خود به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در جمع شماری از مردم صومعه‌سرا در استان گیلان انتقادهایی را به دولت حسن روحانی وارد آورد که با واکنش‌هایی همراه شد.

احمدی‌نژاد در سخنان خود از ترمیم رقم یارانه‌ها، سخن گفت و با اشاره به افزایش قیمت‌ها پیشنهاد داد که یارانه نقدی ماهانه از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۹۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری٬ به ایلنا گفت: «رییس‌ جمهوری پیشین ایران فکر می‌کند «می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند.»

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه٬ نیز در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد:‌ «مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند و با این نوع حرف‌هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد یا با یک فروضی مطرح شود که این فروض قابل انجام نیست، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.»

پرداخت یارانه‌ نقدی به مردم از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها بزرگ‌ترین چالش اجرای این قانون از ابتدا تاکنون بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری تضعیف شده است. اعتراض‌های پی در پی اقشار مختلف

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا

ادامه »