بازداشت ۱۳ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز

زیتون–  ۱۳ کارگر شرکت ملی فولاد اهواز ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه) شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که ماموران به خانه تعداد دیگری از کارگران مراجعه کرده‌اند اما آنان در خانه نبودند.

براساس این گزارش، عیسی مرعی، امین علوانی، مرتضی اکبریان، طارق خلفی، مسعود عفری، جعفر سبحانی، مصطفی عبیات، غریب حویزاوی، کریم سیاحی، میثم آل مهدی، حامد باصری، حافظ کنعانی و حامد جودکی بازداشت شده‌اند.

کسری غفوری، مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران، نیز درمصاحبه با خبرگزاری ایلنا خبر بازداشت تعدادی از کارگران این شرکت را تائید کرد.

روابط عمومی اداره کار اهواز در رابطه با بازداشت بیش از ده نفر از کارگران گروه ملی فولاد ایران، گفت: «از علت بازداشت بی‌خبریم و اطلاعات ما در حد شنیده‌هاست.»

این مقام مسئول تاکید کرد: «قاعدتاً دستگاه‌های امنیتی در جریان بازداشت کارگران هستند و این مساله از آنجا که مربوط به منازعات بین کارگر و کارفرما نیست، به اداره کار اطلاع‌رسانی نمی‌شود.»

او در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت کارگران مصوبه شورای تامین است یا نه، گفت: اگر هم چنین مصوبه‌ای در شورای تامین صادر شده باشد به نهادهای مسئول اجرایی کار، ابلاغ می‌شود نه به اداره کار؛ لذا از دستگاه‌های قضایی و امنیتی موضوع را پیگیری کنید.

کارگران شرکت ملی فولاد اهواز از حدود ۴۰ روز پیش به صورت مداوم در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان در پرداخت حقوق و معوقاتشان مقابل نهاد‌های مختلف دولتی در استان خوزستان تجمع کرده‌اند.

«پرداخت حقوق معوق»، «ازسرگیری تولید و تامین مواد اولیه»، «برقراری بیمه‌های تامین اجتماعی و تکمیلی» و «توجه به وضعیت معیشتی کارگران» از جمله خواسته‌های کارگران این مجتمع است.

بانک ملی مالک شرکت فولاد اهواز است. در همین حال برخی از نمایندگان کارگران معترض تهدید کرده بودند که اگر این بانک به تعهدات خود نسبت به این کارخانه عمل نکند، از کارگران و مردم خوزستان خواهند خواست، سپرده‌های خود را از این بانک خارج کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس مستقر در دوحه، طی سفری کوتاه به تهران با علی خامنه

ادامه »

آقای خامنه‌ای! رهبر جمهوری اسلامی ایران که بیشتر علاقه دارید خودتان را رهبر «انقلاب» بدانید، شما در تاریخ ۱۴ یا ۱۵ خرداد ۶۸ در

ادامه »

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر

ادامه »