وضعیت وخیم چهارمین دانش آموز حادثه آتش سوزی زاهدان

زیتون– محمد خرم٬ نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش٬ که برای بررسی حادثه آتش سوزی دانش آموزان به زاهدان سفر کرده، به رویداد۲۴ خبر داد که لحظاتی پیش چهارمین دانش آموز هم بر اثر این آتش سوزی جان باخت.

این خبر ساعتی بعد تکذیب شد؛ اما وضعیت جسمی مریم نوکندی، قربانی دیگر این حادثه وخیم گزارش شده است. سوختگی او بالای ۷۰ درصد گزارش شده بود.

این آتش‌سوزی صبح سه‌شنبه ۲۷ آذر در مرکز پیش‌دبستانی و دبستان دخترانه “اسوه حسنه” رخ داد.

صبح امروز فریبر زاهدی، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ضمن تایید کشته شدن دانش آموز سوم٬ دلیل فوت این دانش‌آموز را شدت سوختگی اعلام کرد.

روز گذشته، مونا خسروپرست و صبا عربی دو دانش آموز دیگر این مدرسه در این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

سازمان آتش نشانی علت این حادثه را آتش گرفتن بخاری نفتی اعلام کرد. این نخستین بار نیست که استفاده از بخاری نفتی برای گرمایش در مدارس ایران فاجعه می‌آفریند.

وزارت آموزش و پرورش تأیید کرده که سیستم گرمایش ۴۲درصد مدارس ایران ایمن نیست.

در پی این حادثه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دوم زاهدان استعفا کرد و دادستان این شهر دستور بازداشت مدیر و مربی مرکز پیش‌دبستانی و دبستان دخترانه “اسوه حسنه” را صادر کرده است.

استانداری سیستان و بلوچستان چهارشنبه را در زاهدان عزای عمومی اعلام کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »