سرنوشت گزارش تحقیق و تفحص از شهرداری مشخص شد

زیتون– شورای شهر تهران در جلسه امروز (یک‌شنبه) گزارش تحقیق و تفحص از روزنامه همشهری در دوره محمدباقر قالیباف را تصویب و آن را برای بررسی «تخلف‌ها» به قوه قضائیه ارسال کرد.

بر اساس این گزارش، در سال ۹۴ هیئت مدیره موسسه همشهری برخلاف مصوبات شورای شهر اقدام به ایجاد شغل‌های جدید کرده و هم اکنون «۱۳۶ پست جدید» غیر قانونی در این موسسه وجود دارد.

در این گزارش اعلام شده که در سال ۹۶ معاون مالی همشهری «برخلاف دستورالعمل پرداخت حقوق» ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق دریافت کرده است.

بر اساس گزارش شورای شهر، در واگذاری توزیع روزنامه به بخش خصوصی «قیمت‌گذاری قراردادها بدون مبنا و معیار بوده» و «تشریفات قانونی نیز در این واگذاری رعایت نشده است.»

در این گزارش همچنین اعلام شد که «اکثر معامله‌های» این موسسه بدون مناقصه و با ترک تشریفات انجام شده است.

‏در این گزارش همچنین به برخی از قراردادهای موسسه همشهری با برخی از افراد برای تولید محصولاتی «که بی‌ارتباط به کار این موسسه بوده» اشاره شده است.

«چاپ و انتشار نشریه حزب‌الله»، «ساخت فیلم مستند از مبارزات مردم عراق علیه داعش»، «بررسی وضعیت عفاف و حجاب کارمندان زن شهرداری تهران» و «بررسی حقوقی اموال مصادره شده ایران توسط آمریکا» از جمله این قراردادها است.

۱۴ عضو شورای شهر چهارم تهران نیز سال گذشته خواستار بررسی استفاده یا عدم استفاده از امکانات شهرداری تهران به ویژه امکانات مؤسسه همشهری در انتخابات ریاست جمهوری شده بودند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »