آزادی یک شهروند ایرانی بریتانیایی

زیتون– عباس عدالت، شهروند ایرانی -بریتانیایی و استاد ریاضی و علوم کامپیوتری دانشگاه امپریال کالج لندن، که در ایران زندانی بود آزاد و به بریتانیا بازگشته است.

بی‌بی‌سی فارسی به نقل از دولت بریتانیا این خبر را تایید کرده است.

او که تابعیت دوگانه دارد، برای شرکت در یک کارگاه آموزشی از لندن به تهران سفر کرده بود.

این استاد دانشگاه فروردین‌ماه امسال در منزل بستگان خود دستگیر و به زندان اوین انتقال داده شد.

عدالت یکی از مخالفان تحریم و حمله نظامی به ایران است.

کمپین حقوق بشر ایران در زمان دستگیری آقای عدالت به نقل از منابع مطلع نوشت که در جریان بازداشت، متعلقات شخصی عباس عدالت شامل کامپیوتر، سی دی و یادداشت های او ضبط شد.

خبر بازداشت او اردیبهشت ماه همان سال منتشر شد.

عباس عدالت، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن و فعال شناخته‌شده ضدجنگ٬ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده بود.

همان زمان کمپین حقوق بشر نوشت با وجود آنکه خانواده عدالت وثیقه لازم برای آزادی او را در تاریخ اول اردیبهشت ۱۳۹۷ فراهم کردند، اما دادگاه انقلاب تهران ادعا کرد که مشکلی در مدارک و دستورهای لازم وجود دارد و خانواده باید در چهارم اردیبهشت، سه‌شنبه، مراجعه کنند. با این حال او تا امروز پنجم اردیبهشت همچنان در بازداشت بوده است.

عباس عدالت استاد ریاضیات و علوم کامپیوتر درامپریال کالج لندن و استاد معین دانشگاه صنعتی شریف است. او همچنین بنیان‌گذار بنیاد دانش و هنر است. او در سال ۲۰۰۵ کارزار ضد تحریم و حمله نظامی علیه ایران CASMII را با هدف مقابله با تحریم و حمله نظامی علیه ایران تأسیس نمود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »