? مادر فرهاد میثمی: وضعیت جسمی فرزندم وخیم است

زیتون– مادر فرهاد میثمی پس از آخرین ملاقات با او خبر از وضعیت جسمی نگران کننده این زندانی سیاسی داد.
اگر چه خبر توقف اعتصاب غذای فرهاد میثمی، در پی آزادی رضا خندان٬ چند روز پیش منتشر شده بود٬ اما مادر او در در آخرین ملاقات متوجه زردی شدید بدن او شده است.

فرهاد میثمی٬ زندانی سیاسی٬ دوم دی ماه پس از پس از ۱۴۵ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش «زیتون» پس از آزادی رضا خندان٬ همسر نسرین ستوده٬ فرهاد میثمی به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آزادی رضا خندان از جمله شروط فرهاد میثمی برای پایان دادن به اعتصاب غذا بود.

اما به گفته مادر این زندانی سیاسی٬ اعتصاب طولانی آثار خود را بر جای گذاشته است.

این وضعیت میتواند پیش آگهی وضعیتهای بسیار خطرناک باشد و لازم است که او هر چه سریعتر در یک مرکز درمانی مجهز تحت مراقبت قرار گیرند و گرنه خطری مانند آنچه برای مرحوم وحید صیادی نصیری پیش آمد دور از ذهن نیست.

توقف اعتصاب غذای طولانی باید با دقت فراوان و با مراقبتهای درمانی پیشرفته صورت گیرد زیرا فیزیولوژی بدن منجمله دستگاه گوارش که مدت زیادی بدون دریافت موارد غذای خوراکی بوده است دیگر توان و تحمل هضم و گوارش طبیعی غذا را از دست داده است.

زردی (یرقان) مشاهده شده در فرهاد میثمی میتوانند ناشی از پدیده های خطرناکی مانند اسکلروز التهابی مجاری کبدی، وضعیت التهابی کیسه یا مجاری صفراوی، مراحل اولیه التهاب حاد لوزالمعده یا ناشی از تی.پی.ان باشد. هر کدام از موارد فوق در صورت عدم پایش دقیق و پیشرفته میتواند منجر به مرگ شود. رسیدگی سریعتر به شرایط فوق با توجه به ابتلای قبلی ایشان به بیماری کولیت زخمی اهمیت بیشتری دارد. بهداری زندان اوین و حتی حضور پزشک متخصص در محل زندان برای نگهداری از ایشان اصلا کافی نیست زیرا نیاز به آزمایشها، سونوگرافی و عکسبرداری با تجهیزات دقیق در یک مرکز مراقبتهای ویژه بیمارستانی وجود دارد. برای جلوگیری از فاجعه ایشان باید بدون هرگونه اتلاف وقت به یک مرکز درمانی مجهز منتقل شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »