جایگزین‌های داخلی اینستاگرام معرفی شدند

زیتون– ابوالحسن فیروزآبادی٬ دبیر شورای عالی فضای مجازی٬ جایگزین‌های داخلی اینستاگرام را معرفی کرد؛ اپلیکیشن‌های «لنزور» و «جیک و پیک».

آذرماه امسال٬ جواد جاویدنیا٬ سرپرست جدید معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور گفته بود: «بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ اینستاگرام هستند.»

جاویدنیا در گفت‌وگو با ایسنا به سوالی مبنی بر اینکه اینکه چندی پیش صحبت‌هایی مبنی بر احتمال فیلترینگ اینستاگرام مطرح شده بود. آیا قرار است این شبکه اجتماعی فیلتر شود؟ پاسخ داده بود: «اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. متأسفانه میزان جرایمی که در بستر جرم خیز اینستاگرام بوجود آمده و هر روز رو به رشد است را می‌توان بعنوان یک فاجعه نام برد و خانواده‌های زیادی درگیر آسیب‌های آن شده و از این مسئله گلایه‌مند هستند.»

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود که بسیاری از علما و اساتید دانشگاه و دانشجویان هر کدام با استدلال خود خواهان فیلترینگ این نرم افزار هستند. حتی برخی تمام مسئولان فضای مجازی کشور را که هر کدام به نحوی در این فضا نقش دارند به خاطر عدم جلوگیری و برخورد با این پدیده مسئول گمراهی تک تک افراد جامعه و به ویژه کودکان و نوجوانان می‌دانند و بی‌غیرت خطاب می‌کنند و حق هم دارند.

امروز نیز دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه تعداد قابل‌توجهی از جامعه مذهبی کشور درباره اینستاگرام انتقاداتی دارند، از جایگزین مشابه داخلی این شبکه اجتماعی سخن گفته است.

ابوالحسن فیروزآبادی در این رابطه توضیح داد: «باید پلتفرم بهتر و کامل‌تری بدهیم، چون پلتفرمی مثل اینستاگرام متعلق به ۱۰سال قبل است که تازه به نتیجه رسیده است. در عین حال، چیزی که ما الان ارائه کنیم سه سال دیگر به نتیجه می‌رسد و بالغ می‌شود.»

به گفته او لاجرم تا آن زمان، چیزی که ما ارائه کنیم نسبت به اینستاگرام خیلی بهتر خواهد بود!» اپلیکیشن‌های «لنزور» و «جیک و پیک» از سال‌ها قبل به عنوان یک سرویس اشتراک عکس راه‌اندازی شدند. طراحی استاندارد قالب گرافیکی و تناسب آن با موضوع برنامه، بزرگ‌ترین نکته مثبت این اپلیکیشن‌هاست.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »