افزایش شمار پناهجویان ایرانی به انگلیس

زیتون– مقامات مرزبانی بریتانیا می‌گویند از زمان اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا و وخامت اوضاع اقتصادی ایران، شاهد افزایش شمار ورود پناهجویان ایرانی از طریق دریا به بریتانیا هستند.

به گزارش عصرایران، وب سایت نشریه  فایننشال تایمز با انتشار گزارشی به نقل از برخی مقامات بریتانیایی از افزایش شمار ورود مهاجران غیرقانونی ایرانی به بریتانیا از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و وخامت اوضاع اقتصادی ایران خبر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین دلایلی که ایرانیان مهاجر بریتانیا را هدف مهاجرت خود انتخاب می‌کنند، قوانین این کشور است که به محض ورود پناهجویان ایرانی، آنها در چتر حمایت قانونی و عدم استرداد به ایران قرار می‌گیرند.

 بریتانیا هشدار داده است که رخدادهای هفته‌های اخیر به یک «مسئله جدی» تبدیل شده‌است.

مقام‌های بریتانیایی و فرانسوی شماری در حدود ۴۰ مهاجر و پناهجوی ایرانی، عراقی و افغان، را در روز کریسمس، چهارم دی‌ماه، در حالی‌که در آب‌های بین دو کشور در کانال مانش سرگردان بودند، نجات دادند.

روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۲ نفر دیگر در آب‌های کانال مانش پیدا شدند و روز جمعه مقام‌های بریتانیایی اعلام کردند ۱۲ پناهجو و مهاجر از ایران و سوریه را از آب گرفته‌اند.

روز گذشته (شنبه)، کارولین نوکس وزیر مهاجرت بریتانیا به شهر بندری دووِر سفر کرد تا خود از نزدیک در جریان روند ورود مهاجران غیرقانونی به خاک بریتانیا قرار بگیرد.

او برای بررسی رخدادها به بندر دوور، در جنوب شرقی انگلستان در ساحل کانال مانش رفت و انتقادها در مورد «کم‌کاری» دولت بریتانیا برای مقابله با موج تازه پناهجویان را رد کرد.

نوکس گفته است که «عملیات اطلاعاتی گسترده‌ای در حال انجام است» تا پناهجویان و مهاجران در فرانسه، جایی که با قایق‌های کوچک به آب می‌زنند تا خود را به بریتانیا برسانند، بازداشت شوند.

وزیر مهاجرت بریتانیا اما تاکید کرده است که «زندگی انسان‌ها در خطر است و هرجا که لازم است نجات داده می‌شوند».

نماینده دوود در پارلمان بریتانیا نیز خواسته‌است تا شناورهای گشتی کشورش که در حال حاضر در عملیات جست‌وجو و نجات در دریای مدیترانه شرکت دارند، راهی کانال مانش شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »