اعتراضات دانشجویی به میدان انقلاب رسید

زیتون– امروز (دوشنبه) تجمع برخی از دانشجویان دانشگاه تهران در همبستگی با اعتراضات دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد، تبدیل به تجمع اعتراضی جمعی از مردم و دانشجویان در اطراف دانشگاه تهران و خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب شده است.

در تجمع خیابان انقلاب شعار «مسئول بی‌کفایت استعفا استعفا» شنیده می‌شود. در این ویدئوها همچنین شعار «نترسید نترسید ما همه باهم هستیم» به گوش می‌رسد.

همچنین اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از حضور پرتعداد نیروهای انتظامی و گارد ضد شورش در خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب است.

عبدالعظیم رضایی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران، در رابطه با تجمع امروز  معترضان در خیابان انقلاب٬ آن‌ها را «فرصت‌طلب» لقب داد و گفت: «این تجمع غیرقانونی بوده و البته شرایط تحت کنترل است.»

او با اشاره به این‌که «در چند روز گذشته تجمعاتی در داخل دانشگاه آزاد به دلیل اتفاق تاثربرانگیز برای دانشجویان این دانشگاه، برگزار شده‌است»، اظهار کرد: «این تجمعات نیازی به مجوز فرمانداری یا استانداری نداشت زیرا داخل دانشگاه برگزار شده‌است. اما امروز برخی افراد فرصت‌طلب در مقابل دانشگاه تهران تجمعات پراکنده‌ای داشتند.»

به گفته معاون فرمانداری تهران «این تجمعات پراکنده بدون مجوز برگزار شد و بنابراین غیرقانونی بود. مشخص بود دست‌هایی در کار است تا فضا ناآرام شود ولی تعداد تجمع‌کنندگان بسیار اندک بود و در حال حاضر نیز به پایان رسیده‌است.»

رضایی در پاسخ به این پرسش که آیا امروز تجمع‌کنندگان دستگیر شده‌اند؟ گفت: هیچ دستگیری گزارش نشده است. او شمار تجمع‌کنندگان روز دوشنبه در خیابان انقلاب را «۳۰-۲۰ نفر» دانست که با تصاویر و ویدئوهای قابل مشاهده در شبکه‌های اجتماعی در تضاد است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »