?زنده| شورای نگهبان الحاق ایران را به CFT برای دومین بار رد کرد

 

شورای نگهبان الحاق ایران به CFT برای دومین بار رد کرد

شورای نگهبان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، مهم‌ترین لایحه مرتبط با اجرای این مقررات را برای دومین رد کرد.

شورای نگهبان با اعلام این که ۲۰ ایراد قبلی این شورا به مصوبه مجلس درباره این لایحه همچنان باقی است، برای دومین بار این مصوبه را رد کرد.

شورای نگهبان در حالی این تصمیم را گرفته که کمتر از دو ماه به ضرب‌الاجل گروه ویژه اقدام مالی به ایران باقی مانده است. /فارس


معاون دادستان کشور: هاتلگرام و تلگرام طلایی باید متوقف شند

جواد جاویدنیا٬ معاون فضای مجازی دادستان کل کشور٬ با بیان اینکه نسخه های فارسی تلگرام در موعد مقرر نتوانسته اند استقلال پیدا کنند، گفت: «نظر دادستانی، توقف فعالیت هاتلگرام و تلگرام طلایی در کشور است.»

به گفته جواد جاویدنیا دو پوسته فارسی تلگرام (تلگرام طلایی و هاتگرام)، در موعد مقرر مستقل نشدند و نظر ما این است که این دو شبکه پیام رسان باید متوقف شوند. وی گفت: نظر ما نیز مانند مرکز ملی فضای مجازی این است که هاتگرام و تلگرام طلایی در موعد مقرر نتوانسته اند از زیرساخت تلگرام، مستقل شوند. /ایلنا


 


 

قایق‌های سپاه پاسداران مجهر به موشک‌های جدید خواهند شد

علی‌رضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران٬ گفت که قایق‌های جدید این این نیرو «رادارگریز و مجهز به موشک‌های جدید» خواهند شد.

به گفته این فرمانده سپاه پاسداران، «موشک‌های جدید بسیار چابکی» روی شناورهای سپاه تعبیه خواهند شد.

پیش از این آمریکا و هشت کشور اروپایی از جمهوری اسلامی خواسته بودند برنامه توسعه موشک‌های بالیستیک با قدرت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند. /ایرنا

 


 


تحرم ایران مانع تعمیر هواپیمای نروژی در شیراز

یک هواپیمای نروژی «بوئینگ ۷۳۷ مکس» که ۱۸ روز پیش از دوبی به مقصد اسلو در پرواز بود به دلیل نقض فنی در فرودگاه شیراز به زمین نشست و همچنان این هواپیما به دلیل مشکل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در ایران مانده است.

این هواپیمای نو بوئینگ جمعه دو هفته پیش از دوبی عازم اسلو بود که به دلیل از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد.

پس از این فرود اضطراری، ۱۷۰ سرنشین این هواپیما و ۱۸ خدمه آن با یک پرواز اختصاصی از شیراز به اسلو، به نروژ بازگشتند اما هواپیمای نقص فنی دیده همچنان گرفتار تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرودگاه شیراز زمین‌گیر است.

بر اساس گزارش “سیمپل فلایینگ” یک تیم کارشناسی از نروژ به شیراز آمده و نقص آن را بررسی کردند و تشخیص دادند که هواپیما برای پرواز دوباره نیاز به یک موتور جدید دارد.

اما بر اساس این گزارش به دلیل تحریم‌های هوایی آمریکا علیه ایران و نیز تعطیلات سال نو میلادی روند ورود یک موتور جدید بوئینگ به ایران برای سوار کردن روی این هواپیما با موانعی برخورد کرده و این هواپیما همچنان در فرودگاه شیراز مانده است. /ایسنا


واکنش ابراهیم رئیسی به طرح ریاستش بر قوه قضاییه

ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، در واکنش به اخبار منتشره درباره احتمال انتصاب وی به عنوان رئیس قوه قضاییه، این گزارش‌ها را رد نکرد.

ابراهیم رئیسی به این گزارش‌ها چنین پاسخ داد: «از همان‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند، بپرسید».

با نزدیک شدن به پایان دوران ریاست صادق لاریجانی بر قوه قضائیه و انتصاب وی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اخباری مبنی بر احتمال جایگزینی لاریجانی با رئیسی وجود دارد. /ایسنا


 

https://twitter.com/mahtabgholizade/status/1080054797737312256

 


فلاحت‌پیشه: به جای ایران٬ ترکیه و عربستان در عراق صاحب جایگاه شده‌اند

حشمت‌الله فلاحت پیشه٬ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ تایید کرد که عملکرد اقتصادی ایران در عراق «منفی» است و ترکیه و عربستان صاحب نقش و جایگاه شده‌اند.

حشمت‌الله فلاحت پیشه گفته که کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه نشستی را با عنوان «راهبردهای اقتصادی ایران در عراق و سوریه» داشته و در آنجا «این سوال مطرح شد که با توجه به عملکرد خوب ایران در عرصه سیاسی و نظامی در عراق، آیا در عرصه اقتصادی هم خوب عمل شده که پاسخ ما به آن منفی است».

او افزوده که «جای کالاهای ایرانی در بازارهای بغداد خالی است»، و «در شهرهای نجف و کربلا هم یک رقابت ناعادلانه‌ای شکل گرفته که عملا شرکت‌های ایرانی در حال حذف شدن هستند». /ایرنا

 


https://twitter.com/mohammadmosaed/status/1079785081374298113

 


آغاز فعالیت اصولگرایان برای انتخابات سال ۹۸

محمدرضا باهنر اعلام کرد که جریان اصولگرایی فعالیت‌های خود را برای حضور در انتخابات سال آینده آغاز کرده است.

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، اظهار داشت: «با وجود اینکه ممکن است در جریان اصولگرایی اختلافات درون‌تشکیلاتی وجود داشته باشد، باید ائتلافی بزرگ به‌وجود آید و جلسات راهبردی اصولگرایان به همین دلیل با حضور افراد حقیقی و حقوقی مؤثر تشکیل می‌شود و من هم در آن جلسات هستم».

انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی احتمالا در اسفند سال آینده برگزار می‌شود. /تسنیم


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »