?زنده| هشدار آمریکا به ایران در مورد آزمایش موشک‌های فضایی و بالستیکی

 

 


 


هشدار آمریکا به ایران در مورد آزمایش موشک‌های فضایی و بالستیکی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی در مورد برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی هشداری پیشگیرانه داد. او این اقدام ایران را نقض صریح قطعنامه شورای امنیت دانست و از ایران خواستار بازنگری در این برنامه شد.

وزیر خارجه آمریکا در یک هشدار پیشگیرانه امروز (پنجشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده نظاره‌گر سیاست‌های مخرب رژیم ایران نخواهد ماند که ثبات و امنیت بین‌المللی را به مخاطره می‌اندازد.»

وزیر خارجه آمریکا به برنامه پرتاب سه فروند موشک فضایی بالستیکی جمهوری اسلامی اشاره و تأکید کرد که این برنامه نقض صریح قطعنامه ‌شورای امنیت سازمان ملل در مورد استفاده از فن‌آوری موشک بالستیک ایران است.

سردار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آذرماه ۹۷ گفته بود که به زودی سه ماهواره ساخت نیروهای متخصص داخلی به فضا پرتاب خواهند شد. /رادیو فردا


خانه نیما یوشیج در آستانه ویرانی

مهدی رفیع‌زاده٬ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران٬ از کمبود بودجه برای خرید خانه نیما یوشیج در تهران و نجات آن از ویرانی خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، درخصوص برنامه‌هایی که برای خرید خانه نیما یوشیج وجود دارد، گفت: «ما ردیف بودجه‌ای برای خرید این خانه نداریم.»

دلاور بزرگ‌نیا، مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، نیز در این مورد که «چرا سازمان میراث فرهنگی پا پیش نمی‌گذارد» به ایلنا می‌گوید: «میراث فرهنگی برای خرید این ملک محدودیت‌های مالی دارد و نمی‌تواند خانه نیما را بخرد.»

خانه نیما یوشیج در محله دِزاشیب شمیران در شمال تهران واقع شده و او در سال ۱۳۲۷ در این محل ساکن شد. مالک این خانه قصد تخریب آن را داشت و هرچند با پیگیری سیمین دانشور (همسر جلال آل احمد) و همراهی دوستداران نیما، این خانه توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اما اکنون رو به ویرانی دارد و مأمن معتادان شده است. /ایلنا


 


 

رییس جمهوری استعفای قاضی زاده هاشمی را پذیرفت

حسن روحانی رییس‌ جمهوری روز پنجشنبه با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بویژه در اجرا و پیشبرد طرح تحول سلامت، استعفای وی را پذیرفت و سرپرست جدیدی را برای این وزارتخانه منصوب کرد.

رییس‌جمهوری در حکمی درمان و آموزش پزشکی، «سعید نمکی» را به عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه منصوب کرد./ایرنا

 


 

 


محمدی گلپایگانی:  آقازاده‌های رهبری اجاره‌نشین هستند

محمدی گلپایگانی٬ رییس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای٬ گفت که آقازاده‌های ایشان اجاره‌نشین هستند.

او همچنین مدعی شد که «رعایت بیت المال از سوی فرزندان ایشان همیشه انجام شده است؛ حتی با پرداخت پول از امکانات دفتر همچون یک فتوکپی ساده استفاده می‌کنند.»

مسئول دفتر رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه «او مراقبت دائم نسبت به فرزندان خود دارند»، ادامه داد: «ترغیب و تشویق نسبت به طی نمودن مدارج علمی از کارهای همیشگی ایشان است؛ یکی از فرزندان ایشان رجالی بسیار برجسته‌ای هستند؛ در حالی که سن بالایی هم ندارند. ساده زیستی رهبر انقلاب، مبارزه با تجملات و پرهیز از دنیاداری از دیگر خصوصیات ایشان است؛ ایشان با اشاره کوچک صاحب همه چیز خواهد شد؛ اما اصلا سمت این مباحث نرفته‌اند.» /ایلنا


ممنوع الکار شدن هنرمندی که با لباس کارگران فولاد اهواز روی صحنه رفت

مهدی‌ یراحی بعد از حضور با لباس کارگران فولاد اهواز روی صحنه کنسرتش در این شهر و انتشار موزیک ویدئوی ‎پاره سنگ ممنوع الکار شد.

روابط عمومی معاونت هنری ارشاد هم از احضار مدیران موسسه «جام سبز» خبر داد. /اعتماد آنلاین


 

 


استاندار تهران: بوی نامطبوع به احتمال ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی است

استاندار تهران با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران و دستگاه های متولی برای شناسایی کانون اصلی انتشار بوی نامطبوع عصر چهارشنبه در تهران گفت: «بوی نامطبوع شب گذشته تهران به احتمال ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی مانند مرکابتان است.»

از عصر روز گذشته (چهارشنبه) انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر تهران خبرساز شد و تیم های ارزیاب و کارشناس نهادهای ذیربط به محض این حادثه تمامی شهر تهران را پایش کردند.

برخی از خبرها حاکی از آن بود که ترکیدگی لوله فاضلاب، گاز و پالایشگاه نفت عامل انتشار این بوی نامطبوع است و براساس اعلام این شرکت ها، هیچ حادثه یا مشکلی در فعالیت های معمول این نهادها رخ نداده است، در نهایت منشا این بوی نامطبوع مشخص نشد و در حدود ساعت ۲۱ شامگاه چهارشنبه فروکش و از بین رفت. /ایرنا


 

https://twitter.com/Alirabiei_ir/status/1080569919475982336

 


علی مطهری: آنهایی که می گویند فتنه ۹۸ در راه است بگویند که دوباره قرار است چه فتنه ای برپا کنند؟

علی مطهری٬ نایب رییس مجلس٬ در پاسخ به پرسشی درباره طرح موضوع فتنه ۹۸ که این‌روزها در برخی تریبون‌ها و توسط برخی سیاسیون بر آن مانور داده می‌شود گفت: «من دقیقا نمی‌دانم بر چه اساسی این صحبت‌ها مطرح می‌شود شاید بهتر باشد از خود این افراد سوال شود که قرار است دوباره چه فتنه‌ای را برپا کنید؟!»

او ادامه داد: «باید دید منظورشان از طرح چنین مباحثی چیست. لازم است همه مردم و سیاسیون متوجه باشند تا آلت دست این افراد نشوند.» /ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »