?زنده| روایت سپیده قلیان از در بازداشتگاه اطلاعات

 

https://twitter.com/sepideqoliyan/status/1082937470067576832

 

 


 

 


سخنگوی شورای نگهبان: اعداد و ارقام لایحه بودجه شفافیت ندارد

کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان گفت: «در لایحه بودجه اشکالات متعددی وجود دارد، از جمله اینکه موضوع شفافیت و دقت لازم، آن طور که باید و شاید در بیان اعداد و ارقام وجود ندارد.»

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: این وظیفه دولت و مجلس است که شفافیت لازم را در بودجه ایجاد کنند و نکات و ایراداتی که اعضای شورای نگهبان در سال‌های گذشته نسبت به لایحه بودجه داشتند، تقاضای ما این است که نمایندگان محترم دقت بیشتری داشته باشند و با توجه به اشکالاتی که در سال‌های گذشته به لایحه بودجه داشتیم، ان‌شاءالله بودجه را تصویب کنند./فارس


 


وزیر ورزش: زیرساخت‌های حضور زنان در ورزشگاه‌ها آماده است

مسعود سلطانی‌فر٬ وزیر ورزش و جوانان گفت: زیرساخت‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها فراهم است و امیدواریم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه اصلاح شود.

مسعود سلطانی‌فر در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این کار در استادیوم‌های مختلف نیاز به ورودی مجزا، معبر و مکان مجزا و سرویس و خدمات مجزا دارد. همه این امکانات در ورزشگاه های مختلف وجود دارد و یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل فراهم کردن است.

وی اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در نیمه دوم سال ۸۴ مصوبه‌ای داشته که دوستان دستگاه قضایی به آن اشاره می‌کردند که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد. در جلسه ای که دو هفته قبل داشتیم، اعضای کمیسیون فرهنگی و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را مطرح کردند و دبیر شورا قول داد که تجدید نظری در این ارتباط صورت گیرد. شرایط امروز با گذشته متفاوت است و خوشبختانه نظام این امکان را فراهم کرده که زنان در همه مکان‌ها و مناسبت‌ها و رویدادها حضور داشته باشند. دلیلی ندارد که این امکان را برای زنان در ورزشگاه‌ها و امکان ورزشی فراهم نکنیم؛ البته با رعایت همه مسائل شرعی و فرهنگی. /ایرنا


 


انتشار تصاویر ماهواره‌ای جدید از تلاش ایران برای پرتاب ماهواره

کمتر از یک هفته پس از هشدار وزیر خارجه آمریکا به ایران در مورد پرهیز از ادامه برنامه پرتاب موشک‌های بالیستیک و فضایی، شبکه خبری سی‌ان‌ان از دریافت تصاویری خبر داد که حاکی آماده‌سازی ایران برای پرتاب ماهواره‌های جدید به فضا است.

سی‌ان‌ان می‌نویسد که بنا بر این تصاویر، جمهوری اسلامی در پایگاه فضایی امام خمینی سمنان در حال آماده‌سازی برای پرتاب ماهواره‌های سنجش از راه دور به فضا است، اما «نشانه‌ای مبنی بر نظامی بودن این پرتاب‌ها به‌ چشم نمی‌خورد».

کارشناسان به سی‌ان‌ان گفتند که یکی از این ماهواره‌ها قرار است با پرتابگر سیمرغ به فضا فرستاده شود که یک پرتابگر دومرحله‌ای است و در مرحله اول طی مسیر خود از خوشه‌ای از چهار فروند موشک شهاب ۳ استفاده می‌کند.

این تحولات در حالی است که مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنج‌شنبه ۱۳ دی به ایران هشدار داد تا برنامه پرتاب موشک‌های بالیستیک و فضایی خود را کنار گذاشته و از برهم زدن صلح و ثبات در منطقه خودداری کند. /‌بی‌بی‌سی فارسی


 

 


احمدی‌نژاد خواستار مجوز برگزاری تجمع اعتراضی شد

محمود احمدی‌نژاد، در نامه‌ای رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد از وزارت کشور خواستار مجوز برگزاری تجمع اعتراضی در تهران شد.

در این نامه که در کانال تلگرامی آقای احمدی‌نژاد منتشر شد آمده است که این تجمع در اعتراض به «سیاست‌ها و عملکردهای مقامات مسئول و نحوه اداره کشور از سوی قوای مختلف» برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور سابق در نامه خود خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، او را به «بهانه‌جویی… برای ممانعت از اعمال این حق مسلم» [تجمع اعتراضی] متهم کرده است.

به گفته محمود احمدی‌نژاد، عدم صدور مجوز برای او «آشکارا جرم و موجب سلب مشروعیت» از وزیر کشور است.

آن طور که در این نامه آمده است، این تجمع در صورت صدور مجوز روز ۳۰ دی‌ماه در میدان انقلاب تهران برگزار خواهد شد.


 

 


جیسون رضاییان خواستار یک میلیارد دلار غرامت از حکومت ایران شد

جیسون رضاییان و خانواده‌اش در شکایت خود خواستار دریافت یک میلیارد دلار غرامت از حکومت ایران شده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس،جیسون رضاییان به قاضی دادگاه گفته است که حکومت ایران از بازداشت او و زندانی شدنش به مدت ۱۸ ماه به عنوان اهرم فشار در مذاکرات هسته‌ای استفاده کرده است.

خبرنگار واشینگتن پست همچنین در دادگاه تصریح کرد که از سوی بازجویان به شدت تحت فشار روحی قرار گرفته بود تا به جاسوسی اعتراف کند. /رادیو فردا



اخبار روز گذشته را اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »