رییس دفتر رییس جمهوری: نظام و وزارت اطلاعات حق شکایت از اسماعیل بخشی را دارد

زیتون– محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری، گفت: «وزارت اطلاعات گزارش داد که موضوع شکنجه اقای بخشی صحت نداشته و حق برای وزارت اطلاعات و نظام هست که از این شخص شکایت شود.»

واعظی تاکید کرد که بر اساس دستور هفته گذشته رییس جمهوری و هیاتی که به آنجا رفته بود و با خود بخشی صحبت کرده بود امروز وزارت اطلاعات گزارش داد که این موضوع صحت نداشته و حق برای وزارت اطلاعات و نظام هست که از این شخص شکایت شود.

روز گذشته (سه شنبه) علی نجفی خوشرودی٬ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ خبر از تکذیب شکنجه اسماعیل بخشی از سوی وزارت اطلاعات داد.

او در این رابطه گفت: «طبق توضیحات وزیر اطلاعات به هیچ وجه اسماعیل بخشی کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه شکنجه نشده است.»

امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسه‌ای با وزیر اطلاعات و همکارانش برای بررسی ادعاهای اسماعیل بخشی مبنی بر شکنجه در دوران بازداشت داشتند.

به گفته سخنگوی کمیسسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس٬ در این جلسه وزیر اطلاعات و مدیران وزارت اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از روند و اقداماتی که منجر به بازداشت و دستگیری آقای بخشی شد تاکید کردند که به هیچ وجه این فرد در دوران بازداشت وزارت اطلاعات شکنجه نشده است.

روز گذشته فرزانه زیلابی، وکیل اسماعیل بخشی٬ خبر داد که این فعال کارگری برای تکذیب سخنانش درباره شکنجه خود و سپیده قلیان «تحت فشار است.»

به گفته فرزانه زیلابی٬ موکلش از سوی «افراد مختلف» برای تکذیب سخنانش «تحت فشار» قرار دارد.

وکیل اسماعیل بخشی در گفت‌وگو با وب سایت رویداد ۲۴ از اینکه این فشارها از سوی کدام افراد یا نهادها بوده، سخنی نگفته است.

در همین رابطه کانال مستقل کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر داد که اسماعیل بخشی و اعضای خانواده‌اش «تحت فشارهای مداوم و شدید نیروهای امنیتی» قرار گرفته‌اند تا نوشته او را تکذیب کنند.

این کانال تلگرامی همچنین خبر داد که پس از مقاومت اسماعیل بخشی در مقابل این درخواست، «مامورین امنیتی با خانواده» این فعال کارگری تماس گرفته و ضمن «تهدیدهایی» علیه او و «سایر افراد خانواده، از آنها خواسته‌اند»، این سخنان را تکذیب کنند.

روز جمعه اسماعیل بخشی، فعال کارگری٬ که گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه او در دوره بازداشت منتشر شده بود، با تشریح شرایط بازداشت خود از شنود مکالمات او با خانواده‌اش خبر داده و خواستار پاسخگویی علنی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک مناظره تلویزیونی شد.

بخشی، که از نمایندگان کارگران نیشکر هفت‌تپه است، در جریان اعتراض‌های آبان ماه کارگران این شرکت در ۲۷ آبان ماه بازداشت شد و نزدیک به یک ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بود.

در دوره بازداشت این فعال کارگری گزارش‌هایی مبنی بر «فشارهای شدید جسمی و روحی» به این فعال کارگری منتشر شد و منابع کارگری خبر دادند که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شکنجه شده است.

هرچند بعدتر رییس دادگستری شوش گزارش‌ها مبنی شکنجه این فعال کارگری و انتقال او به بیمارستان را رد کرد، اما اکنون او در اولین اظهار نظر در این باره از زمان آزادی‌اش گفته است که در روزهای نخست بازداشت، «بدون دلیل یا هیچ حرفی تا سر حد مرگ» مورد «شکنجه و زیر مشت و لگد» قرار گرفته است.

او گفته است که به این دلیل «تا ۷۲ ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم و آنقدر زده بودند که حتی از تاب درد خوابیدن هم برایم زجز آور بود».

او اضافه کرده که اکنون نیز با گذشت چندین هفته از زمان بازداشت، «در دنده‌های شکسته، کلیه‌ها، گوش چپ و بیضه‌هایش احساس درد می‌کند.»

ساعتی پیش از انتشار این خبر صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه٬ خبرداد که دستور بررسی موضوع «شکنجه» اسماعیل بخشی فعال کارگری کشت و صنعت هفت‌تپه را صادر کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. نظام مقدس قصد شکایت از پدر و مادر چند هزار جوان به قتل رسیده در زندانها در سال ۶۷ را ندارد ؟!

  2. چنانکه مقام معظم رهبری ولی امر مطلق مسلمین جهان ، با بصیرت بی مانندشان فرمودند نظام مظلوم است ! گریه نمیگذارد بنویسم ! دل خوش دارم که گریه ثواب دارد !
    دعا کنید این پیام به سرنوشت برخی پیامهای دیگر دچار نشود ، نشان داده شود بلکه ثوابی ببریم ! بحول و قوه الهی !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »