جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان خواستار بررسی نقش سلمان خدادادی در مرگ زهرا نویدپور شدند

زیتون– جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های تبریز، دانشگاه آزاد تبریز، شهید مدنی آذربایجان و صنعتی سهند خواستار بررسی نقش سلمان خدادادی در مرگ زهرا نویدپور شدند.

آن‌ها در نامه‌ای به علی لاریجانی از رییس مجلس خواستند صحت و سقم اتهامات اخلاقی به سلمان خدادادی، نماینده ملکان را بررسی کند.

۱۸ دی ماه اکبر اعلمی٬ نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس٬ در کانال تلگرامی‌اش خبر از مرگ مشکوک زنی داد که مدعی بود توسط سلمان خدادادی، رییس فعلی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

پیشتر زهرا نویدپور با انتشار فایل‌های صوتی و ویدیویی اعلام کرده بود که سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس٬ به او تجاوز کرده است.

اکبر اعلمی در اطلاعیه‌ای که دوشنبه ۱۷ دی در کانال تلگرام خود منتشر کرده می‌نویسد که شایعاتی مبنی بر خودکشی زهرا نویدپور وجود دارد. این شایعات هم هنوز تأیید نشده.

بر اساس خبری که اکبر اعلمی منتشر کرده است٬ جسد زهرا نویدپور در منزل مادرش یافت شده و به بیمارستان فارابی ملکان منتقل شده است. این منابع خبری می‌گویند هنگام انتقال به بیمارستان علائم حیاتی در زهرا نویدپور مشاهده نشده است. پزشکی قانونی این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده.  او هنگام مرگ ۲۸ سال داشت.

ارگان خبری مجموعه فعلان حقوق بشر در ایران (هرانا) در خرداد سال جاری خبر داده بود که سلمان خدادادی، نماینده ملکان که اکنون «ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی» را نیز بر عهده دارد، دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی است. به گزارش هرانا، خدادادی پیشتر به خاطر همین سوابق مدتی در بازداشت بوده، و حتی صلاحیت او برای انتخابات مجلس دو بار رد شده و باز هم با دخالت شورای نگهبان رد صلاحیت او منتفی شده است.

بازداشت خدادادی در دوران مجلس هفتم به خاطر اتهام تجاوز به منشی و یکی از مراجعه‌کنندگان‌اش بوده است.

خدادادی قبل از نمایندگی مجلس مدیرکل سابق اداره اطلاعات اردبیل و فرمانده سابق سپاه ملکان بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »