?زنده| انتقاد تند فرانسه از پرتاب ماهواره «پیام»

 

https://twitter.com/omid_pu/status/1085220631224963073

 


وزارت خارجه: بازداشت خبرنگار پرس‌ تی‌وی در آمریکا نقض فاحش حقوق بشر است

بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت خارجه٬ بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی را «نقض فاحش حقوق بشر» خواند.

او همچنین مدعی شد که آمریکا «به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است.»

پرس تی‌وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی، امروز (چهارشنبه) از بازداشت و حبس خبرنگار خود با نام مرضیه هاشمی در آمریکا خبر داد.

مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین برای دیدار با بستگانش در آمریکا به این کشور سفر کرده بوده که بازداشت می‌شود./فارس


 

 


انتقاد تند فرانسه از پرتاب ماهواره «پیام»

پرتاب ماهواره پیام، با واکنش منفی وزارت امور خارجه فرانسه و تذکر این کشور در رابطه با پایبندی ایران به قطعنامه‌های سازمان ملل را به دنبال داشته است.

آگنس فون در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، اظهار داشت: «برنامه موشک‌های بالیستیک ایران منشا نگرانی جامعه بین‌المللی و فرانسه است.»

در این حال فرانسه که قبلا نیز به دفعات خواستار توقف برنامه‌های موشکی ایران شده بود، عنوان کرد که ایران در فرایند پرتاب ماهواره به فضا از فناوری موشک‌های دوربرد استفاده کرده است و این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.


https://twitter.com/hdagres/status/1085545486126383105


۱۴ هزار کودک بیوه زیر ۱۸ سال در کشور

کامیل احمدی٬ پژوهشگر اجتماعی٬ با استناد بر پژوهش صورت گرفته با بیان اینکه ۱۷ درصد از ازدواج‌های کشور مربوط به دختران زیر ۱۸ سال است، گفت: «۱۴ هزار کودک بیوه زیر ۱۸ سال در کشور وجود دارد.»

کامیل احمدی در همایش کودکی، توسعه و سیاستگذاری اجتماعی با بیان اینکه بر اساس قوانین بین‌المللی سن کودکی ۱۸ سال است و هر ازدواج زودتر از این سن، کودک همسری خطاب می‌شود، افزود: آمارهای موجود در ایران در مورد میزان ازدواج کودکان چندان مستند نیستند. /ایسنا


 

 


ترکان: نهاد ریاست جمهوری «جهانگیری» را کلافه کرده است

اکبر ترکان گفت که در هر دوره ای از ریاست جمهوری کارکنان نهاد ریاست جمهوری افزایش یافته و بسیاری از دوستداران رئیس جمهور در نهاد استخدام شدند؛ از قبیل افرادی که در انتخابات کمک کرده بودند، پوستر چسبانده بودند، از تیر بالا رفته بودند و … به این ترتیب به استخدام نهاد ریاست جمهوری درآمدند و تعداد کارکنان نهاد به ۳۵۰۰ نفر رسیده و اداره آن هم بسیار سخت شده و به اداره امور اصلی نمی رسند.

اکبر ترکان با بیان اینکه نهاوندیان ساختار نهاد ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد را حفظ کرد، گفت: وضعیت نهاد ریاست جمهوری جهانگیری را کلافه کرده است. /مهر


 

 


معافیت زائرین اربعین از عوارض خروج

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ خبر داد که سال آینده کسانی که به قصد زیارت اربعین از مرزهای زمینی به عراق سفر می‌کنند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف خواهند شد./تسنیم


 

 


حسین محب اهری درگذشت

حسین محب اهری، بازیگر و کارگردان تلویزیون، تئاتر و سینما، در ۶۷ سالگی درگذشت.

مسئولان بیمارستان لاله گفته‌اند آقای محب‌ اهری در بامداد ۲۶ دی ماه، در پی تشدید سرطان غدد لنفاوی که باعث شده بود در بیمارستان بستری شود، درگذشته‌است.

محب اهری مدتی بود به بیماری سرطان دچار بود. او سال پیش گفته بود به‌دلیل بیماری نمی‌تواند در کارهای تصویری حضور داشته باشد. در آن زمان نقش کوتاهی را در برنامه «یه گله جا» به کارگردانی علیرضا محمودزاده، بازی کرده بود.

حسین محب اهری زاده ۱۳۳۰ در تهران بود. او دانش‌آموخته ادبیات فارسی بود.


 


خبرنگار پرس تی‌وی در آمریکا بازداشت شد

پرس تی‌وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه از بازداشت و حبس خبرنگار خود با نام مرضیه هاشمی در آمریکا خبر داد.

طبق این گزارش، مرضیه هاشمی با نام اصلی ملانی فرانکلین برای دیدار با بستگانش در آمریکا به این کشور سفر کرده بوده که بازداشت می‌شود.

پرس تی‌وی اتهام مجری و خبرنگار خود را «نامشخص» عنوان کرده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »