جزئیات تازه درباره جاسوس افغانستانی جمهوری اسلامی

زیتون– روز گذشته دادستانی فدرال آلمان اعلام کرد که یک مشاور زبانی و فرهنگی شاغل در ارتش این کشور را به ظن جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت کرده است.

 دادستانی فدرال آلمان خبر داد که نام این فرد پنجاه ساله را عبدالحمید س. است و این مظنون در منطقه راینلاند در غرب آلمان دستگیر شده است.

دوچه وله امروز در همین رابطه نوشت که یک روزنامه آلمانی جزئیات تازه‌ای از جاسوس احتمالی ایران در آلمان منتشر کرده است. این جاسوس در واحدی مشغول به کار بوده که «گفت‌وگوهای خصمانه» را شنود و فعالیت فرستند‌ه‌های دشمن را مختل می‌کند.

روزنامه آلمانی زود دویچه جاسوس احتمالی ایران در ارتش آلمان را «جاسوسی میان جاسوس‌ها» خوانده است. این روزنامه نوشته است مظنون بازداشت شده عضو “گردان نبرد الکترونیک” ارتش آلمان مستقر در استان راینلند-فالتس بوده است.

متخصصان این گردان «گفت‌وگوهای خصمانه» را شنود می‌کنند و فعالیت فرستند‌ه‌های دشمن را مختل می‌کنند و از ارتباط رادیویی ارتش آلمان حفاظت می‌کنند.

زود دویچه نوشته است  مسئول «ارزیابی ‌‌زبان» از جمله مسئول ترجمه اطلاعات جمع‌آوری شده از محل مأموریت خود است. سایت اشپیگل یک روز پیشتر نوشته بود که فرد بازداشت شده به «اطلاعات حساس» از جمله اطلاعاتی در مورد مأموریت نیروهای آلمانی در افغانستان دسترسی داشته و از چند سال پیش با سرویس‌های اطلاعاتی ایران همکاری می‌کرده است.

روزنامه «زود دویچه» نوشته نشانه‌های جاسوسی ایران در ارتش آلمان سال ۲۰۱۷ میلادی به دست آمده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »