?زنده| اصفهان تا ۲۰۲۵ خالی از سکنه می‌شود

 


گرد و غبار در اهواز به ۲۲ برابر حد مجاز رسید

میزان گرد و غبار در بعدازظهر روز پنجشنبه در اهواز به سه هزار و ۳۰۴ میکروگرم بر مترمکعب (۲۲ برابر حدمجاز) رسید.

به گزارش از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ،میزان گرد و غبار در شادگان سه هزار و ۱۹۲، حمیدیه ۲ هزارو ۵۲۰، آبادان ۲ هزار و ۵۴۹، خرمشهر ۲ هزار و ۱۳۷، رامشیر یک هزار و ۳۷۹، بندر امام یک هزار و ۳۱۱، امیدیه یک هزار و ۱۸۴، دزفول ۹۹۶،شوش ۹۹۰، شوشتر ۹۸۴، ماهشهر ۹۵۷ ، اندیمشک ۷۸۱، گتوند ۵۸۱ و بهبهان ۳۷۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

حد مجاز گرد و غبار در هوا برای ذرات ۱۰ میکرونی ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و برای ذرات ۲.۵ میکرونی ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است.

توده گرد و خاک از کشورهای عراق و عربستان از اواسط وقت امروز وارد خوزستان شد که تا شب ماندگار است ولی به دنبال آن توده جدید گرد و غبار از کشور عراق فردا وارد استان می شود. /ایلنا


 

 


سردار جلالی‌: می‌توانیم اینترنت ایرانی – اسلامی داشته باشیم

سردار غلامرضا جلالی٬ رییس سازمان پدافند غیرعامل٬ گفت: «می‌توانیم اینترنت ایرانی- اسلامی داشته باشیم که با حفظ تمام ارزش‌های ملی و اسلامی، خدمات، فرصت‌ها و زیرساخت‌های لازم را در اختیار مردم قرار دهد.»

رییس سازمان پدافند غیرعامل همچنین درباره تمهیدات لازم برای مواجهه با قطع احتمالی اینترنت از جانب آمریکا گفت: «چون تهدیدات آمریکا مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است، این شبکه قطع نخواهد شد یعنی اگر در این باره اقدام کنند خود را از امتیازات بسیاری محروم کرده اند.»

وی افزود: «با این حال ممکن است توسعه تحریم در حوزه خدماتی و سرویس دهی شبکه اینترنت اعمال شود تا ما نتوانیم از همه ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.»

جلالی گفت: «تدبیر شورای عالی فضای مجازی این بوده است که با گسترش شبکه ملی اطلاعات بتواند جایگزینی مناسب برای اعمال احتمالی تحریم‌ها در این شبکه ایجاد کند.» /ایسنا


 


رونمایی حماس از خانه‌های اهدایی ایران

حماس امروز (پنجشنبه) از خانه‌های اهدایی ایران برای زندانیان سابق فلسطینی در زندان‌های اسرائیل رونمایی کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت زندانیان حماس اعلام کرد به ۲۶ نفر از از ۱۲۵ زندانیان سابق به قید قرعه آپارتمان داده می‌شود.

در شماری از تجمعات سال‌های اخیر معترضان علیه کمک‌های خارجی ایران شعار سر داده‌اند. /رادیو فردا


https://twitter.com/drmkhazali/status/1085244650108186627


بیش از ۲۲ سال حبس برای یک فعال سیاسی

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند، خبر از محکومیت این فعال سیاسی به ۲۲ سال حبس داد.

آریاسب باوند، دبیرکل حزبی موسوم به اتحاد شورای استان‌ها» خبر داد.

آریاسب باوند در بهمن‌ماه سال ۹۶ «در حین ورود غیرقانونی به کشور» بازداشت شده است.

پیشتر در بهار سال ۹۷ تلویزیون فیلمی کوتاه از «اعترافات» آقای باوند پخش کرده و او را «ضد انقلاب» و «برانداز» نامیده بود.

به گفته محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند، «در صورت قطعیت یافتن این حکم، طبق قانون اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس برای باوند اجرا می‌شود.»

او ادامه داد: «دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل و اداره گروه به ۱۵ سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه و به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور به سه سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس محکوم کرده است که جمعاً ۲۲ سال و شش ماه می‌شود.»/ایرنا


 

 


تشکیل پرونده جدید قضایی برای سه زن درویش زندانی

شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه زن درویش محبوس در زندان قرچک به اتهام اخلال در نظم زندان، تمرد از دستور مأموران در حین انجام وظیفه و توهین به مأموران در حین انجام وظیفه به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای شهید مقدسی اوین احضار شده‌اند.

در متن احضاریه‌ی این زندانیان آمده است: «چنانچه برای اول وقت اداری مورخ ۹۷/۱۰/۲۶ همراه مأمورین در این شعبه حاضر نگردند تحت عناوین: ۱- اخلال در نظم عمومی زندان ۲- توهین به مأمورین زندان در حین انجام وظیفه ۳- تمرد مقابل مأمورین زندان در حین انجام وظیفه، برای هر سه متهم به صورت غیابی قرار جلب به دادرسی صادر و مراتب قطعاً به زندان نیز اعلام تا از آزادی این افراد تا تکلیف نهایی این پرونده خودداری خواهد شد.»

به نظر می‌رسد اتهام این سه زن که از حضور در دادسرا خودداری کرده‌اند در ارتباط با درگیری روز پنجم آذرماه مأموران #زندان_قرچک با آنان باشد.

این زنان روز پنجم آذرماه از رئیس زندان قرچک خواستار بازگرداندن وسایل شخصی‌شان شده بودند که از ۲۲ خرداد توسط مسئولان زندان ضبط شده بود اما در حضور رئیس و معاون زندان مورد ضرب و جرح و هتاکی قرار گرفتند.

زنان درویش پس از این حادثه با انتشار یک فایل صوتی اعتراض خود را به نحوه‌ی برخورد مسئولان زندان رسانه‌ای کرده بودند./کلمه



آیت الله جنتی: باور نمی‌کردند حکومت اسلامی ما ۴ دهه دوام بیاورد

احمد جنتی٬ رییس مجلس خبرگان٬ گفت: «در شرایطی انقلاب اسلامی پا به چهل سالگی می‌گذارد که بسیاری از دوستان و دشمنان ما باور نمی‌کردند حکومت اسلامی ما چهار دهه دوام بیاورد؛ بنابراین قطعاً این اتفاق توفیقی الهی است و باید تمام توطئه‌ها را در این راستا خنثی کرد.»

او با حمایت از ورود نیروهای انقلابی به عرصه فضای مجازی، ادامه داد: «فضای مجازی می‌تواند یک فرصت برای نیروهای انقلابی باشد. قطعاً از این کارکرد هم می‌توان برای مجد و عظمت اسلام و انقلاب استفاده کرد.»

رییس مجلس خبرگان افزود: «فضای مجازی شبیه به یک تیغ دولبه است که باید از آن با احتیاط استفاده کنیم. اوایل انقلاب نیز عده‌ای با شیوع رادیو و تلویزیون مخالفت می‌کردند اما از همین رسانه‌ها نیز توانستیم بهره درست بگیریم.» /ایسنا


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »