جزئیات جدید از مرگ سینا قنبری در زندان اوین

زیتون– همزمان با شکسته شدن سکوت مادر سینا قنبری در خصوص نحوی مرگ فرزندش در زندان اوین٬ اسناد جدیدی نیز مبنی قتل این زندانی منتشر شده است.

مادر سینا قنبری٬ جوان ۲۲ ساله‌ای که در جریان اعتراضات دی ماه ۹۶ بازداشت شده بود، می‌گوید فرزندش را در زندان به قتل رسانده‌اند.

مادر سینا که برای نخستین بار پس از مرگ فرزندش با مسیح علی‌نژاد گفتگو کرده، تاکید می‌کند که از سکوت یک ساله خود پشیمان است و حالا می‌خواهد همه بدانند سینا قنبری را در زندان کشته‌اند.

اولین بار بهمن ماه سال گذشته بود که محمدجواد فنحی٬ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس٬‌ از جزئیات خودکشی سینا قنبری در زندان خبر داد.

پس از آن نیز محمود صادقی نسبت به تکرار «کهریزکی دیگر» هشدار داد.

اما سازمان زندان‌ها مدعی شده بود که این زندانی سیاسی خودکشی کرده است.

مادر سینا قنبری که برای اولین بار در این خصوص حرف زد٬ تاکید کرد: «سینا قبل از بازداشت با شور و هیجان برای روز تولدش برنامه‌ریزی می‌کرده و امکان ندارد جوانی با چنین روحیه‌ای دست به خودکشی بزند.»

به گفته مادر این زندانی سیاسی، او دو بار در دوران بازداشت با مادرش تلفنی صحبت کرده بود و بار دوم عنوان کرده که کتک خورده است اما همچنان روحیه خوبی داشت.

او تاکید می‌کند در تمام یک سال گذشته حتی یک درصد باور نداشته که فرزندش خودکشی کرده باشد.

همزمان شاهد علوی٬ خبرنگار٬ بر اساس روایت «یک شاهد عینی» در این رابطه نوشت که «این روایت یک شاهد عینی قتل سینا قنبری،در قرنطینه‌ی بند ۴ اوین است. اعتبار داده‌های این روایت را دو تن دیگر از بازداشت‌های آن بند تائید کرده‌اند.»

او طی یک رشته توییت به نقل از همبندی‌های سینا قنبری٬ خبر داد که این زندانی سیاسی٬ صبح شانزدهم دی‌ماه مانند بسیاری دیگر از هم‌اتاقی‌ها و سایر زندانیان قرنطینه مبتلا به تب و لرز شدید شد. وضعیت سینا ساعت به ساعت وخیم‌تر می‌شد و از آنجا که بیماری توان راه رفتن را نیز از او سلب کرده بود از من و چندتن از هم‌اتاقی‌ها درخواست کرد برای گرفتن داروی سرماخوردگی به پزشکی که در یکی از اتاق‌های مربوط به کادر قرنطینه مستقر شده بود مراجعه کنیم.

بر اساس گزارشی که شاهد علوی منتشر کرده است٬ به دلیل عدم حضور پزشک٬ درمان سینا قنبری برای ساعت‌ها به تعویق افتاده است تا در نهایت بدون حضور پزشک و به دستور نگهبان بند٬ او را به اتاق بهداری انتقال می‌دهند و بعد از ساعتی در حالی که کتک خورده بود٬ او را بند باز گردانده‌اند.

همان شب پیکر بی‌جان سینا قنبری سرویس بهداشتی بند قرنطینه پیدا می‌شود.

این شاهد عینی همچنین خبر داده که روز بعد از کشف جسد سینا قنبری٬ هم اتاقی‌های او را به حفاظت اطلاعات زندان منتقل و با خشونت از آنان خواسته‌اند تا شهادت نامه‌ای مبنی بر «خودکشی» سینا قنبری٬ را امضا کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »