مجمع تشخیص مصلحت لایحه پالرمو را تصویب نکرد

زیتون– مجمع تشخیص مصلحت نظام به رغم در خواست‌های دولت٬ لایحه پالرمو را تصویب نکرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (شنبه) این لایحه را به بررسی گذاشته و رد کرده است. همچنین برخی از اعضای این نهاد نیز از «ایرادات بسیار» به آن سخن گفتند.

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهوری، روز گذشته (جمعه) خبر داده بود که دولت از مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرده تا لایحه پالرمو سریع‌تر بررسی شود.

این لایحه یکی از چهار لایحه مرتبط با اجرای مقررات گروه ویژه اقدام مالی است.

بر اساس مصوبه امروز این مجمع دو کمیسیون سیاسی – دفاعی و حقوقی- قضایی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) را بررسی کنند و نتایج آن در جلسه آینده مجمع بررسی شود.

در این جلسه مجمع تشخیص مصلحت که به ریاست صادق لاریجانی برگذار شد٬ رییس جمهوری غایب بود اما محمدجواد ظریف حضور برای دفاع از این لایحه حضور داشت.

محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر داد که در جلسه روز شنبه مجمع «ایرادات بسیاری» به لایحه پالرمو مطرح شده و به همین دلیل درباره این لایحه رای گیری نشده است.

در همین رابطه احمد توکلی، عضو دیگر این مجمع، گفته است که برای بررسی این لایحه روز چهارشنبه جلسه فوق‌ العاده‌ای برگزار خواهد شد و قرار شده تا شنبه هفته آینده بررسی این لایحه پایان یابد.

«لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی» دو لایحه مرتبط با این مقررات، به تایید شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. آب که از سر گذشت چه یک نی چه هزار نی ، این دم آخر باید بار خود رابست . در ورود تریاک هم وقفه ای ایجاد نمیشود !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »