?زنده| انتشار فایل صوتی از تهدید سپیده قلیان توسط مامور وزارت اطلاعات

 


تابعیت ایران برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

حسن نوروزی٬ سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: «فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی با ارائه درخواست به تابعیت ایران در می آیند.»

به گفته او بر اساس این ماده واحده فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی به تابعیت ایران درمی آیند و فرزندان مذکور در صورت عدم تقاضای مادر می توانند پس از رسیدن به سن ۱۸ سال شمسی تقاضای تابعیت ایران را نمایند که در صورت فقدان شکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.

نوروزی ادامه داد: «همچنین پاسخ به استعلام امنیتی باید ظرف ۳ ماه انجام شده و نیروی انتظامی نسبت به پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی مذکور اقدام کند.» /خانه ملت



عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز به زندان معرفی شدند

خلیل اللهی٬ دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی گفت: «به محض اطلاع از موضوع ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز دستورات لازم صادر شد و شب گذشته دو نفر در این رابطه بازداشت شدند و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفتند.»

او در ارتباط با انتشار خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز اظهار کرد: «به محض اطلاع از این موضوع دستورات لازم صادر شد و شب گذشته دو نفر در این رابطه بازداشت شدند و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفتند.»

به گفته دادستان آذربایجان شرقی پرونده آن‌ها امروز به شعبه بازپرسی ارجاع شد و پس از تفهیم اتهام به زندان معرفی شدند. /میزان


https://twitter.com/shomarasane/status/1086632466494963714


رییس سازمان خصوصی‌سازی ممنوع‌الخروج شد

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خبر داد که رییس سازمان خصوصی‌سازی با دستور بازپرس قوه قضائیه از کشور ممنوع‌الخروج شد.

احمد علیرضا بیگی٬ نماینده مردم تبریز در مجلس٬ گفت: «میرعلی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی با دستور بازپرس از کشور ممنوع‌الخروج شد.»

او افزود: «به دنبال درخواست نمایندگان رئیس دستگاه قضا و دادستان کل‌ کشور برای دسترسی به رئیس سازمان خصوصی‌سازی به منظور پاسخ به سوالات و ابهامات در رابطه با روند واگذاری شرکت‌های دولتی و ارائه مدارک و مستندات متقن با دستور بازپرس رئیس سازمان خصوصی‌سازی از کشور ممنوع‌الخروج شد.» /فارس



آیت‌الله سبحانی: به اساتید زاویه‌دار اجازه تدریس ندهید

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از فعالیت اساتیدی که با مفاهیم اسلامی مخالف هستند، گفت: «به اساتیدی که نسبت به اسلام زاویه دارند، نباید اجازه تدریس داده شود.»

سبحانی ادامه داد: «گاهی پدر و مادرها گله می‌کنند که ما فرزندمان را متدین به دانشگاه می‌فرستیم اما در زمان خروج آن‌ها از دانشگاه پایبدی دینی آن‌ها کاهش می‌یابد و شورای انقلاب فرهنگی می‌تواند در حل این معضل نقش مهمی ایفا کند.» /حوزه‌نیوز

 



پذیرش سرباز در آستان قدس رضوی

شرایط پذیرش متقاضیان انجام خدمت نظام وظیفه در آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای از سوی معاونت اداری و پشتیبانی این آستان مقدس اعلام شد.

شرایط قبول تقاضا برای انجام خدمت نظام وظیفه در آستان قدس رضوی شامل افرادی می‌شود که دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند.

دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد با داشتن حداقل معدل می‌توانند برای انجام خدمت نظام وظیفه در آستان قدس رضوی تقاضا دهند.

همچنین متقاضیان نباید دارای سابقه خدمت قبلی در نیروهای مسلح بوده و در برگ اعزام آن‌ها نیز نباید غیبت درج شده باشد.

انجام خدمت وظیفه در آستان قدس رضوی در عناوین شغلی همچون کارشناسی فنی، کارشناسی علوم اجتماعی، کارشناس ثبت اطلاعات سیستمی، کارشناس کنترل پروژه، کارشناس کامپیوتر، کارشناس تأسیسات، راهنمای امور زائران و غیره انجام می‌پذیرد.

حافظان قرآن و قاریان برتر، مشمولان با سابقه حداقل ۶ ماه عضویت فعال در بسیج، متاهلان، متقاضیان خدمت در مناطق محروم، نخبگان و استعدادهای برتر و غیره در اولویت پذیرش قرار خواهند داشت. /آستان نیوز



تکذیب صدور حکم اعدام برای شهردار کرج

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، خبر صدور حکم اعدام برای شهردار اسبق کرج را رد کرد.

حاجی‌رضا شاکرمی در خصوصی خبری که شب گذشته در فضای مجازی مبنی بر صدور حکم بدوی اعدام برای شهردار اسبق کرج منتشر شد گفت که این خبر صحت ندارد.

شاکرمی در خصوص روند بررسی پرونده شهردار اسبق کرج گفت: «در جریان پرونده نیستم اما خبر صدور حکم اعدام صحت ندارد.»

۱۶ دی ماه سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت شهردار اسبق کرج خبر داده و گفته بود که این پرونده تشکیل شده، اما به دادگاه نرفته و شهردار در بازداشت است. /ایسنا



اکانت توییتری صدا و سیما به دلیل پخش اعترافات سپیده قلیان و اسماعیل بخشی حذف شد

توییتر در واکنش به پخش اعترافات زندانیان کارگری٬ سپیده قلیان و اسماعیل بخشی٬ اکانت صدا و سیما را در این شبکه اجتماعی بست.

بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه یک‌سیما، فیلمی از اعتراف‌های قلیان، اسماعیل بخشی و علی نجاتی پخش کرد که به هم‌کاری با حزب‌های کمونیستی بیرون از کشور اعتراف داشتند. قلیان دیشب توییت کرده‌بود حالا که اعتراف‌های‌اش پخش‌شده، می‌خواهد که دادگاه‌اش هم علنی باشد.
قلیان و بخشی پس‌از آزادی زندان، خبر داده بودند که در زمان بازداشت شکنجه‌شده‌اند. /عصر ایران


https://twitter.com/RahmaniTaghi/status/1086909497233297408


سپیده قلیان بازداشت شد

سپیده قلیان٬ فعال سیاسی بازداشت شد.

شب گذشته «مستندی» از اعتراف‌های‌ او طی بازداشت قبلی از ۲۰:۳۰ پخش شده بود.

سپیده قلیان صبح امروز در توییترش این خبر را اعلام کرده بود.

https://twitter.com/sepideqoliyan/status/1086854442694180864

همچنین جمال حیدری، وکیل او، خبر داده‌ که او، همراه برادرش، در خانه‌پدری‌اش در اهواز بازداشت شده.

سپیده قلیان، دانشجو و فعال مدنی، مدتی پیش در اعتراض‌های کارگری هفت‌تپه بازداشت‌شده‌بود و با قرار وثیقه آزاد بود.
دیشب بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه یک‌سیما، فیلمی از اعتراف‌های قلیان، اسماعیل بخشی و علی نجاتی پخش کرد که به هم‌کاری با حزب‌های کمونیستی بیرون از کشور اعتراف داشتند. قلیان دیشب توییت کرده‌بود حالا که اعتراف‌های‌اش پخش‌شده، می‌خواهد که دادگاه‌اش هم علنی باشد.
قلیان و بخشی پس‌از آزادی زندان، خبر داده بودند که در زمان بازداشت شکنجه‌شده‌اند.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »