نامه تعدادی از وزیران به رهبر جمهوری اسلامی برای تسریع بررسی لوایح مربوط به پول‌شویی

زیتون– علیرضا رحیمی٬ نماینده مردم تهران در مجلس٬ خبر داد که تعدادی از وزرای کابینه در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار «تأکید مستقیم» او به تسریع در بررسی لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی شدند.

رحیمی که از اعضای هیئت رییسه مجلس نیز هست در توئیتی نوشت یک عضو جبهه پایداری این نامه را که این نماینده مجلس «مشفقانه» خوانده، تعبیر به تهدید به استعفای جمعی از کابینه کرده‌است.

روز گذشته نیز خبرگزاری‌های ایران دربارهٔ این نامه و تهدید به استعفای وزرا خبر داده بودند. اما برخی نمایندگان مجلس، هم نامه و هم موضوع تهدید به استعفا را تکذیب کرده بودند.

دو لایحه از لوایح چهارگانه در زمینه شفافیت مالی و مبارزه با پول‌شویی در مسیر تصویب نهایی با مشکل مواجه شده‌اند. مخالفان پیوستن ایران به این مقررات می‌گویند با تصویب این لوایح، راه برای اعطای کمک مالی به به گروه‌هایی مانند حماس، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مشابه مسدود می‌شود.

پیشتر علی لاریجانی، رئیس، و برخی دیگر از نمایندگان مجلس تأکید کرده بودند که بانک‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که شرط همکاری با ایران تصویب لوایح گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »